Nogle modtagere kan ikke se de mail jeg sender

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Nogle modtagere kan ikke se de mail jeg sender

Indlægaf 2006birthe » ons maj 26, 2021 17:04

Kan update af Thunderbird være medvirkende til, at nogle modtagere af mine mail ikke har modtaget dem.
En enkelt har modtaget min mail og sendt svar, som jeg ikke har modtaget. Evt. noget med systemfejl og server?
Jeg har haft Thunderbird et år uden disse problemer. Det er her i maj måned, det er galt.
Min internetudbyder Stofa siger, det er ikke deres problem.
Hvilken server har jeg? Jeg ved godt, det ikke lyder særligt nørdet. Jeg har domæne sydfynsmail.dk.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/90.0.4430.212 Safari/537.36 Edg/90.0.818.66
2006birthe
 

Re: Nogle modtagere kan ikke se de mail jeg sender

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 26, 2021 17:27

Opdateringen af Thunderbird har ingen betydning.

Med hensyn til de mails, du har sendt:
Prøv at få modtagerne til at tjekke deres spammappe - måske dine mails er røget deri.
Generelt fungerer mails på den måde, at hvis mailen ikke kan leveres til modtagerens mailserver, så får du en fejlmeddelelse.
Hvis Thunderbird ikke kan sende mailen, får du en fejlmeddelelse med det samme fra Thunderbird.
Hvis modtageren ikke kan modtage mailen, får du en fejlmeddelelse i form af en mail fra mailserveren, hvilket kan tage op til 24 timer. Bemærk, at sådan en fejlmeddelelse kan være røget i din spammappe, så tjek lige, om du har fået en meddelelse i din spammappe. Hvis du ikke har fået/ikke får sådan en fejlmeddelelse, så ligger problemet sandsynligvis hos modtageren eller hos modtagerens mailserver.

Med hensyn til mails, som du ikke har modtaget:
Tjek din spammappe. Du kan evt. logge ind på din webmail på https://webmail.stofa.dk og tjekke, om mailen ligger der. Der gælder det samme som ovenfor, så hvis afsenderen ikke har fået en meddelelse om, at mailen ikke kunne leveres til dig, så ligger problemet sandsynligvis hos dig eller hos Stofas mailserver.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron