Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Re: Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør okt 15, 2022 14:15

Der findes nogle indstillinger, som automatisk skifes tilbage til de oprindelige værdier. Det gælder bl.a følgende indstillinger:
browser.theme.content-theme
browser.theme.toolbar-theme


Jeg har fundet en nørdet metode, til at ændre og låse indstillingerne. Det kræver, at man opretter to filer. Den ene fil skal indeholde "Unix end-of-line (LF)-tegn". D.v.s linjeskift, der ikke kan laves i Notesblok.

Første fil skal hedde thunderbird.cfg. Den skal indeholde følgende:
Kode: Vælg alt
// IMPORTANT: Start your code on the 2nd line
lockPref("browser.theme.content-theme", 2);
lockPref("browser.theme.toolbar-theme", 2);


Anden fil skal hedde autoconfig.js. Den skal indeholde følgende:
Kode: Vælg alt
pref("general.config.filename", "firefox.cfg");
pref("general.config.obscure_value", 0);

Den fil skal indeholde de rigtige linjeskift.

Filen thunderbird.cfg anbringes i "C:\Program Files\Mozilla Thunderbird" eller i "C:\Program Files(x86)\Mozilla Thunderbird" (afhængigt af, om du bruger en 32-bit-version eller en 64-bit-version).
Filen autoconfig.js anbringes i "C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\defaults\pref" eller i "C:\Program Files(x86)\Mozilla Thunderbird\defaults\pref" (afhængigt af, om du bruger en 32-bit-version eller en 64-bit-version).

Kilder: https://www.reddit.com/r/firefox/commen ... t/hs9myh3/ og https://support.mozilla.org/da/kb/custo ... enterprise (som handler om Firefox).
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør okt 15, 2022 14:36

Jeg har uploadet filerne, så de kan hentes ned på din computer med tastaturgenvejen Ctrl+S
https://joergenr.dk/Mozilla/Thunderbird ... erbird.cfg
https://joergenr.dk/Mozilla/Thunderbird ... oconfig.js
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Indlægaf mohafo » lør okt 15, 2022 15:22

Kim:
Jeg kan godt ændre dem, så de er nok ikke skrivebeskyttede, de bliver bare ikke gemt!

Jørgen:
Det er præcis de 2 filer, du nævner, der skal ændres!

Nu prøver jeg de 2 filer, du har sendt, så ser vi, hvad der sker? Jeg forstår ikke det med linjeskift? Er det ikke indeholdt i filen, du viser?

Hvis det ikke virker, er det så nok, fordi jeg skal have mere oplysning om 'linjeskiftet'?
Jeg vender tilbage med resultat!
Mvh. mohafo
mohafo
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn sep 25, 2022 17:09

Re: Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Indlægaf mohafo » lør okt 15, 2022 15:51

Det går fremad!
Vedlagte skærm-klip viser de indstillinger, der giver det ønskede resultat!
Tallet 2 gemmes nu korrekt, men tallet 1 bliver til 0, når jeg har genstartet! Endelig skal linje 3 ændres til ''false', og det gemmes også korrekt!
Jeg har tilføjet de 2 filer (fra Jørgen) som de er vist, men citat: Den ene fil skal indeholde "Unix end-of-line (LF)-tegn". ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre ved??? Skal "Unix end-of-line (LF)-tegn" tilføjes den ene fil? Hvordan?
Jeg så tallene i Thunderbird.cfg 2 & 2, så jeg tænkte, at det var de tal, der skulle stå i indstillinger. Nu prøvede jeg derfor at ændre tallet for 'toolbar-theme til '1' i stedet for '2', men det gemmes ikke :(
Vedhæftede filer
Theme-indstil til hvid baggrund.jpg
Dette er de indstillinger, jeg skal bruge!
Mvh. mohafo
mohafo
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn sep 25, 2022 17:09

Re: Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør okt 15, 2022 16:17

Filerne, jeg har lavet, indeholder de korrekte linjeskift. Men jeg har lavet en fejl. "Opskriften" er normalt til Firefox. Jeg rettede filnavnet for at undgå misforståelser, men i filen autoconfig.js står der, at den skal "kigge i" filen firefox.cfg.
Da du ikke kan rette i filen autoconfig.js pga. linjeskiftene, skal du omdøbe filen thunderbird.cfg til firefox.cfg
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Indlægaf mohafo » lør okt 15, 2022 16:51

Hej Jørgen (& Kim)!

Hvor er I bare gode! Alt er nu, som det var tænkt, så vi kan dermed næsten lave mirakler med de (normalt!) rigtig gode programmer. Men det skyldes selvfølgelig også, at de er 'Open Source' og tak for det! Jeg elsker Open Source!

Men hvorfor pokker har 'de' (hvem det så er?) låst tingene på denne måde? På den danske hjemmeside gør de et stort nummer ud af, at der er i tusindvis af Temaer, så man kan få ALT præcis som man vil! Det kan man altså ikke mere, men jeg håber, de finder ud af det og kommer med en fornuftig opdatering??? DET ER JO IKKE ALLE, DER ER SÅ STÆDIGE & TÅLMODIGE, SOM VI ER!
Mvh. mohafo
mohafo
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn sep 25, 2022 17:09

Re: Thunderbird ver.102.3.0 (64) sort/mørk tema

Indlægaf mohafo » lør feb 25, 2023 16:54

Bare til orientering for dem med samme problem => Jeg har fundet løsningen, men det gælder om at prøve sig frem! Er det mon en 'fejl' i WIN 10 & 11?

Løsning: Alt sker i Indstillinger/Personlig tilpasning/Farver. Der skal skiftes mellem LYS & MØRK tilstand i både WINDOWS og APPS, samt flueben i både Proceslinje & titellinje. Min slutindstilling er: WINDOWS = MØRK, og STANDARDAPPTILSTAND = LYS, flueben i begge 'kasser' for linjerne.

Så er både Thunderbird og Firefox med lys baggrund, selvom begges temaer er mørke. Det var kun de mørke temaer, der gav problemerne! :P
Mvh. mohafo
mohafo
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn sep 25, 2022 17:09

Foregående

Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron