Danske lokalradio virker ikke på Streamer Radio

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Danske lokalradio virker ikke på Streamer Radio

Indlægaf jva » man dec 11, 2006 0:08

Er jeg den eneste som ikke kan få en række af de danske lokalradioer til at virke på Streamer Radio.
Den skriver bare "Spiller ikke"
Det drejer sig om bl.a Radio 3, Guld FM, Radio ABC
jva
 

Re: Danske lokalradio virker ikke på Streamer Radio

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 13, 2006 2:56

jva skrev:Er jeg den eneste som ikke kan få en række af de danske lokalradioer til at virke på Streamer Radio.
Den skriver bare "Spiller ikke"
Det drejer sig om bl.a Radio 3, Guld FM, Radio ABC


Her virker de fint. Prøv følgende:

Klik på menupunktet Vindue => Log. Du får åbnet et logvindue. Prøv at vælge en af de pågældende stationer, og fortæl bagefter, hvad der står i logvinduet. Du kan desværre ikke kopiere teksten direkte, men du kan højreklikke på vinduet og vælge Save to file. Når filen er gemt, kan du åbne den i Notesblok og derefter kopiere indholdet ind her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Danske lokalradio virker ikke på Streamer Radio

Indlægaf jva » tors dec 14, 2006 0:08

Kim Ludvigsen skrev:
jva skrev:Er jeg den eneste som ikke kan få en række af de danske lokalradioer til at virke på Streamer Radio.
Den skriver bare "Spiller ikke"
Det drejer sig om bl.a Radio 3, Guld FM, Radio ABC


Her virker de fint. Prøv følgende:

Klik på menupunktet Vindue => Log. Du får åbnet et logvindue. Prøv at vælge en af de pågældende stationer, og fortæl bagefter, hvad der står i logvinduet. Du kan desværre ikke kopiere teksten direkte, men du kan højreklikke på vinduet og vælge Save to file. Når filen er gemt, kan du åbne den i Notesblok og derefter kopiere indholdet ind her.



Den skriver som følger

23:03:20 :: Forbinder til mms://media.xstream.dk/Radio_3
23:03:26 :: Forbindelsesfejl: No error
23:03:26 :: Kunne ikke få forbindelse, opgiver!
jva
 

Re: Danske lokalradio virker ikke på Streamer Radio

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 14, 2006 2:37

jva skrev:Den skriver som følger

23:03:20 :: Forbinder til mms://media.xstream.dk/Radio_3
23:03:26 :: Forbindelsesfejl: No error
23:03:26 :: Kunne ikke få forbindelse, opgiver!


Hmm, nu prøvede jeg lige igen på en anden computer, og her går det ikke helt så smertefrit som ved min første test. Jeg får fint stationen ind, men efter 2-3 minutter afbrydes streamingen, og Screamer Radio kan ikke længere få forbindelse. Den pågældende computer har lidt problemer med netforbindelsen, så måske der er en sammenhæng der. Fejlmeddelelsen kunne også tyde på, at problemet ligger i forbindelsen mellem computeren og serveren.

Men det er kun nogle stationer (bl.a. de tre du nævner), der afbrydes. Og fælles for dem er, at de alle sendes via xstream.dk.

Jeg tør ikke sige, om det er et problem med serveren (xstream.dk), Screamer Radio, eller en kombination heraf.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf alri » ons nov 07, 2007 17:32

Screamer radio virker den ikke i VISTA?Jeg kan ikke få den til det.
alex
alri
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons nov 07, 2007 17:26

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 07, 2007 18:02

alri skrev:Screamer radio virker den ikke i VISTA?Jeg kan ikke få den til det.


Programmet virker fint i Vista. Hvad sker der, når du prøver at bruge det? Tjek også log-funktionen som nævnt højere oppe på denne side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron