Winscp - som alternativt ftp-program

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Winscp - som alternativt ftp-program

Indlægaf hansjorn » fre jan 23, 2009 6:06

Endnu er jeg nybegynder inden for emnegruppen: KompoZer -men jeg bemærkede, at kapitel 7 fortæller om fordelen ved at anvende et separat program til filoverførsler mellem Pc og web-hotel.

Derfor undrer det mig, at jeg ikke kan se en henvisning eller bare lille omtale af Winscp i bogen - eller for den sags skyld her i dette forum.

Der er mange frie (og gratis) ftp-programmer i verden og FileZilla er bl.a. nævnt - men jeg kunne godt tænke mig at høre om andres erfaringer mht. netop Winscp, der IMHO er et fortræffeligt program - især hvis man arbejder med Linux i baggrunden.

Man kan jo indstille Winscp, så den anvender port 21 og normal FTP - men det smukke er vel at anvende port 22 og SFTP - hvis man ellers kan få sin web-hotel-udbyder til at medvirke.

Det har undret mig gennem lang tid, at man er så nervøs over manglede sikkerhed i de trådløse systemer, men lader hånt om det, når man transmitterer filer og koder og pasord ubeskyttet fra nær til fjern.

Venlig hilsen,

Hans JØrn
Brugeravatar
hansjorn
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre jan 23, 2009 5:29
Geografisk sted: Værløse

Re: Winscp - som alternativt ftp-program

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 23, 2009 9:11

hansjorn skrev:Derfor undrer det mig, at jeg ikke kan se en henvisning eller bare lille omtale af Winscp i bogen - eller for den sags skyld her i dette forum.


Jeg må blankt erkende, at jeg ikke kendte programmet.

hansjorn skrev:Man kan jo indstille Winscp, så den anvender port 21 og normal FTP - men det smukke er vel at anvende port 22 og SFTP - hvis man ellers kan få sin web-hotel-udbyder til at medvirke.


Kan man ikke det med de fleste ftp-programmer? Problemet er nok mere det, som du er inde på: om man kan få webhotellet med på ideen.

hansjorn skrev:Det har undret mig gennem lang tid, at man er så nervøs over manglede sikkerhed i de trådløse systemer, men lader hånt om det, når man transmitterer filer og koder og pasord ubeskyttet fra nær til fjern.


Det er ikke så nemt for fremmede at opsnappe brugernavne og koder undervejs i kablerne, fordi det kræver fysisk adgang. Det er noget nemmere ved trådløse forbindelser. Og her er problemet jo nok, at dem, der ikke kan finde ud af at sikre forbindelsen, heller ikke bekymrer sig så meget om en sikker ftp-forbindelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron