Sunbird minimerin

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Sunbird minimerin

Indlægaf TD » tors feb 12, 2009 14:32

Hej Ludvig
Først tak for din fine hjørne, som vi andre amatører drager stor nytte af.

Mit problem er at jeg har downkaodet Sunbird version 0.9 og der virker din menimering ikke.

Jeg vil gerne have at alarmen virker uden at programmet er åbnet.

mvh
Thorkild
TD
 

Re: Sunbird minimerin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 12, 2009 15:09

Kan du fortælle lidt nærmere, hvad du har forsøgt, og hvad der sker?

Har du fx hentet udvidelserne fra min hjemmeside?
Har du installeret dem som beskrevet og uden at få fejlmeddelelser?
Og har du indstillet dem som beskrevet?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sunbird minimerin

Indlægaf TD » fre feb 13, 2009 9:24

Hej Kim.

Jeg har gjordt følgende.

Dowloadet tilføjelserne fra dit forum.
Pakket dem ud og så hedder de, minimizetotray-enhancet.xpi og minimizedtotray.xpi
Så åbner jeg Sunbird-åbner tilføjlesevinduet, trækker minimizetotray-enhancet.xpi ind, venter lidt, og trykker på install.
Så kommer fejlmeldingen.

Sunbird kunne ikke istallere filen på
file;///C:/DOCUME~1/ADMINI~1/LOKALE~1/Temp/7zE49.tempminimzetotray-enhancet.xpi
fordi: Ikke en korrekt installationspakke
-207

(7z hedder mit zip program)

Det er svært at finde ind til Sunbird på dit hjørne, den burde ligge sammen med Thundebird og Firefox.

mvh
Thorkild
TD
 

Re: Sunbird minimerin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 13, 2009 12:12

TD skrev:Sunbird kunne ikke istallere filen på
file;///C:/DOCUME~1/ADMINI~1/LOKALE~1/Temp/7zE49.tempminimzetotray-enhancet.xpi
fordi: Ikke en korrekt installationspakke


Det lyder som om, du ikke har fået udpakket filerne, men blot får dem vist med dit zip-program. Prøv at pakke de to xpi-filer ud, så de ligger direkte på skrivebordet, og prøv så igen.

TD skrev:Det er svært at finde ind til Sunbird på dit hjørne, den burde ligge sammen med Thundebird og Firefox.


Jeg har valgt at lave opdelingen efter programtype i stedet for efter producent. Og da Firefox og Thunderbird er internetprogrammer, mens Sunbird er et værktøj, ligger de ikke sammen. Du kan altid bruge søgefeltet i menulinjen til at finde programmer og andet på Hjørnet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sunbird minimering

Indlægaf TD » lør feb 14, 2009 10:28

Hej Kim

Nu virker det.

Filerne var udpakket.
Jeg lagde de udpakkede filer ud på skrivebordet, og brugte den anden metode "install" og henviste til filerne på skrivebordet, derefter gik det som det skulle.
Så den første metode med at slæbe dem ind i tilføjelsesvinduet, og installere, virkede ikke hos mig.

NB. jeg havde Sunbird åben under installationen, og genstartede hver gang det blev sagt.

Jeg har nu fundet Sunbird under værktøj, jeg har ledt efter Sunbird overskrift, jeg tænkte ikke lige på stegt lever.

Tak for hjælpen.

mvh
Thorkild
TD
 

Re: Sunbird minimering

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 14, 2009 10:46

TD skrev:Jeg har nu fundet Sunbird under værktøj, jeg har ledt efter Sunbird overskrift, jeg tænkte ikke lige på stegt lever.


Ja, det er en lidt speciel artikel. Jeg syntes, den var meget sjov, da jeg skrev den, men sådan lidt på afstand kan jeg se, at det nok ikke var så god en ide.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sunbird minimerin

Indlægaf Jan Krag » søn feb 15, 2009 20:12

Hej
Jeg lurer på din inddeling, Firefox og Thunderbird er internet-programmer, og det er Sunbird ikke.
Når jeg åbner Sunbird, så går den på nettet med det samme, uden at jeg ved hvad den laver der, men Sunbird går altså også på nettet.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Sunbird minimerin

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 15, 2009 20:18

Sunbird kan godt gå på nettet, fordi programmet ud over at bruge lokale kalendere også kan bruge fjernkalendere (på internettet eller på et internt netværk).

Jeg tør ikke sige, hvorfor din Sunbird går på nettet med det samme - måske for at tjekke efter en ny version, eller måske fordi du har installeret fjernkalendere i programmet?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sunbird minimerin

Indlægaf Jan Krag » søn feb 15, 2009 20:34

Hej
Ja, det er nok for at se efter en ny version, jeg har ikke nogen fjernkalender installeret, kun lokalt.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron