Oploading af billeder til website

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Oploading af billeder til website

Indlægaf danciva » søn apr 26, 2009 19:39

Hej, jeg er ny i Ludvigs Hjørne. Igennem nogle år har jeg brugt Netscape som redigerings program for min hjemmeside, det har fungeret udmærket når jeg så skulle oploade min billeder med mit Trellian ftp-program som jeg også har været godt tilfreds med. Men mit Netscape program ligger på en tidl. computer og kan ikke overføres til min nye computer. Da jeg befinder mig en del af året i udlandet, har jeg derfor brugt det tidl. nvu program som nu er udgået. Derfor har jeg downloadet det nye Compozer program som i øvrigt er ok til redigering. Og HTML filerne går også fint igennem med mit Trellian ftp-program ved overførslen/oploading til mit webhotel og dermed www. MEN, jpg billedfilerne vil ikke blive synlige, selvom de oploades, efter at være redigeret på plads med Compozer. Hvordan kan det være?
danciva
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn apr 26, 2009 17:05
Geografisk sted: Danmark

Re: Oploading af billeder til website

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 26, 2009 19:48

Har du en adresse til hjemmesiden, så vi kan tjekke siden? Så kan vi måske se, hvad der går galt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Oploading af billeder til website

Indlægaf danciva » man apr 27, 2009 13:56

website adresse: www.dancivagallery.dk
danciva
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn apr 26, 2009 17:05
Geografisk sted: Danmark

Re: Oploading af billeder til website

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 27, 2009 16:08

Så vidt jeg kan se, har du kun indsat et enkelt billede på siden, dan in buffalo.jpg, og hos mig vises det, som det skal.

Hvis det er en anden side end forsiden, du har problemer på, så fortæl hvilken side.

Vær for øvrigt opmærksom på, at mellemrum i filnavne - det gælder såvel billeder som html-dokumenter - er en dårlig ide. Billedet virker i dette tilfælde, men du kan nemt risikere, at mellemrum udløser fejl. Det gælder også for brug af æ, ø og å og andre specielle tegn i filnavne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Oploading af billeder til website

Indlægaf danciva » søn maj 03, 2009 18:42

Hej Kim Ludvigsen.
Tak for svaret, men jeg har ikke fået løst mit problem med at oploade billeder til min hjemmeside, efter at disse er redigeret med Compozer. Det billede du har checket er jo billedet på index-siden, men jeg har flere hundrede billeder med i min hj.side. Disse er alle oploadet, med mit gode Trellian ftp progaram, efter redigering med Netscape. Mange gange har jeg nu forsøgt at oploade efter redigering med Compozer, men det lykkes fortsat ikke for mig. Det kunne jo godt lade sig gøre før med Nvu, hvorfor mon..? Jeg ved alt det med filnavne uden mell.rum, specialtegn osv, det er ikke der det er galt. Som nævnt, så er der ingen problemer med at oploade, efter redigering med Compozer, når det drejer sig om html sider, de går fint igennem, også når jeg retter på tidl. sider der er redigeret med Netscape. Det er alene jpg. billedfilerne som jeg ikke kan oploade, efter de er redigeret med Compozer. Har ingen problemer med at oploade billedfiler på anden pc hvor jeg redigerer med det ældre program Netscape. Men dette program kan ikke kopieres/overføres hvorfor jeg ikke kan tage det med til udlandet hvor jeg opholder mig en del af året. Kan ikke regne ud hvad oploadings-problemet med jpg.filer er, efter de er sat ind/redigeret med Compozer. Billederne er jo gemt i min mappe, og når de forsøges oploadet med ftp. fra mappen til mit webhotel, så går de nok over i webhotellet, men kun html siderne bliver synlige, ikke billedfilerne.
Er Nvu programmet på dansk ikke tilgængeligt mere?
Venlig hilsen
Dan Civa
danciva
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn apr 26, 2009 17:05
Geografisk sted: Danmark

Re: Oploading af billeder til website

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 03, 2009 18:57

Det er meget svært at sige, hvad der går galt, eftersom du ikke kommer med mange brugbare oplysninger.

Helt generelt kan jeg sige, at der ikke er forskel på upload-funktionen i Nvu og KompoZer.

Nvu kan vist stadig hentes nogle steder på nettet, men det kan absolut ikke anbefales. Forskellen på Nvu og KompoZer er, at der er en række dumme fejl i Nvu, og i KompoZer er de fleste af dem blevet rettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron