Mozbackup til ubuntu

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Mozbackup til ubuntu

Indlægaf Claus Århus » tors jul 09, 2009 22:55

Hej Kim og andre
Jeg har ved hjælp af "Wine" fået integreret Mozbackup i Ubuntu - eller det troede jeg!
For jeg har forsøgt at genindlæse profilerne, men det har jeg ikke haft held med - er der andre d har succes med det. Jeg får at vide at profilen er opdateret, men når jeg åbner thunderbird såvel som FF er der intet ændret - hvad kan jeg gøre galt? Eller det slet ikke muligt.

På forhånd tak.
Claus Århus
 

Re: Mozbackup til ubuntu

Indlægaf Claus Århus » tors jul 09, 2009 22:59

Claus Århus skrev:Hej Ludvig og andre
Jeg har ved hjælp af "Wine" fået integreret Mozbackup i Ubuntu - eller det troede jeg!
For jeg har forsøgt at genindlæse profilerne, men det har jeg ikke haft held med - er der andre d har succes med det. Jeg får at vide at profilen er opdateret, men når jeg åbner thunderbird såvel som FF er der intet ændret - hvad kan jeg gøre galt? Eller det slet ikke muligt.

På forhånd tak.


Nu med korrekt navn - beklager meget. :oops:
Claus Århus
 

Re: Mozbackup til ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 10, 2009 6:34

Jeg tror ikke det er muligt. MozBackup skal have adgang til profilen, og den ligger et helt andet sted i Ubuntu end i Windows, hvorfor MozBackup ikke kan finde den. Det kunne måske lade sig gøre, hvis du også installerede Thunderbird og Firefox i Wine, men det ville jo nok være dumt.

Men du kan sagtens lave backup manuelt, også i Ubuntu. Du får ganske vist ikke samme fleksibilitet som i MozBackup, hvor du kan vælge enkelte dele af profilen. Hvis du gør det manuelt er det det hele, der laves backup af. Til gengæld kan det gøres meget nemmere. Se denne guide:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... ier_profil

Nu har jeg ikke tjek på brugen af scripts i Ubuntu, men man kan fx lave et lille script, der laver en backup af profilerne, hver gang computeren startes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Mozbackup til ubuntu

Indlægaf Mange tak for udførligt svar.... » fre jul 10, 2009 8:39

Hej kim

tak for svaret desværre har jeg ikke længere adgang til min mozilla og thunderbirds originale opsætning. Så det koster hvis det hele. nå men så kan man lære at udersøge om det er muligt, før man stoler på teknikken.

Endnu engang tak for en god side og hurtigt svar
Mange tak for udførligt svar....
 

Re: Mozbackup til ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 10, 2009 10:13

Inden du giver helt op, så prøv at tjekke, om din backup er tom. Det er reelt en zip-fil, så du kan åbne den med Pakkehåndtering i Ubuntu. Hvis den ikke er tom, kan vi hjælpe dig med at gendanne dine data.

Jeg tror desværre ikke, der er noget i den, men det er da et forsøg værd.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron