hej jeg er nybegynder i ubuntu og ville høre om hvordan jeg kan få skærmopløsning 1162x864 uden den fryser.
mvh. Heine
Kim Ludvigsen skrev:Det burde fungere uden frysning. Måske du ikke har den rette driver til skærmkortet. Har du prøvet at installere en speciel driver, eller bruger du bare den, der fulgte med i Ubuntu?
hsp skrev:Kim Ludvigsen skrev:Det burde fungere uden frysning. Måske du ikke har den rette driver til skærmkortet. Har du prøvet at installere en speciel driver, eller bruger du bare den, der fulgte med i Ubuntu?
Tak for svar
Hvordan installere jeg den det er en run fil.
mvh. Heine
linux-abc.dk skrev:hsp skrev:Kim Ludvigsen skrev:Det burde fungere uden frysning. Måske du ikke har den rette driver til skærmkortet. Har du prøvet at installere en speciel driver, eller bruger du bare den, der fulgte med i Ubuntu?
Tak for svar
Hvordan installere jeg den det er en run fil.
mvh. Heine
Prøvede du den Ubuntu selv foreslog først At installere drivere du selv henter fra nettet kræver at du har fuldstændigt styr på hvad du laver og kan meget nemt ende i en re-installation. Men selvfølgelig - dit valg
Hvis den driver Ubuntu selv foreslår ikke virker ordentligt, så venligst oplys hvad for et grafikkort du har.
linux-abc.dk skrev:Det ser ud til at det er understøttet i Ubuntu 9.04, men ikke i Ubuntu 8.10
Hvilken en har du og er det 32bit eller 64bit
Der er nogle ting, som altid er de første man gør når man har installeret Ubuntu. Efter første boot checker man om der er opdateringer. Gå i "System > Administration > opdateringshåndtering"
Dernæst "System > Administration > Hardware drivers" for at installere drivere til grafikkort, netkort etc. Medmindre man man ved bedre og har helt styr på hvad man gør, så BRUG ALTID DEN ANBEFALEDE DRIVER