hej jeg er nybegynder i ubuntu og ville høre om hvordan jeg kan få skærmopløsning 1162x864 uden den fryser.
mvh. Heine
Kim Ludvigsen skrev:Det burde fungere uden frysning. Måske du ikke har den rette driver til skærmkortet. Har du prøvet at installere en speciel driver, eller bruger du bare den, der fulgte med i Ubuntu?
hsp skrev:Kim Ludvigsen skrev:Det burde fungere uden frysning. Måske du ikke har den rette driver til skærmkortet. Har du prøvet at installere en speciel driver, eller bruger du bare den, der fulgte med i Ubuntu?
Tak for svar
Hvordan installere jeg den det er en run fil.
mvh. Heine
linux-abc.dk skrev:hsp skrev:Kim Ludvigsen skrev:Det burde fungere uden frysning. Måske du ikke har den rette driver til skærmkortet. Har du prøvet at installere en speciel driver, eller bruger du bare den, der fulgte med i Ubuntu?
Tak for svar
Hvordan installere jeg den det er en run fil.
mvh. Heine
Prøvede du den Ubuntu selv foreslog først At installere drivere du selv henter fra nettet kræver at du har fuldstændigt styr på hvad du laver og kan meget nemt ende i en re-installation. Men selvfølgelig - dit valg
Hvis den driver Ubuntu selv foreslår ikke virker ordentligt, så venligst oplys hvad for et grafikkort du har.
linux-abc.dk skrev:Det ser ud til at det er understøttet i Ubuntu 9.04, men ikke i Ubuntu 8.10
Hvilken en har du og er det 32bit eller 64bit
Der er nogle ting, som altid er de første man gør når man har installeret Ubuntu. Efter første boot checker man om der er opdateringer. Gå i "System > Administration > opdateringshåndtering"
Dernæst "System > Administration > Hardware drivers" for at installere drivere til grafikkort, netkort etc. Medmindre man man ved bedre og har helt styr på hvad man gør, så BRUG ALTID DEN ANBEFALEDE DRIVER
linux-abc.dk skrev:Så skal den være understøttet. Du svarede ikke på om du havde prøvetDer er nogle ting, som altid er de første man gør når man har installeret Ubuntu. Efter første boot checker man om der er opdateringer. Gå i "System > Administration > opdateringshåndtering"
Dernæst "System > Administration > Hardware drivers" for at installere drivere til grafikkort, netkort etc. Medmindre man man ved bedre og har helt styr på hvad man gør, så BRUG ALTID DEN ANBEFALEDE DRIVER
Der skulle den gerne anbefale nvidia-graphics-drivers-180 som du så skal "Enable"
jeg prøvede lige igen at skifte skærmopløsning så jeg måtte lige genstarte pc.hsp skrev:linux-abc.dk skrev:Så skal den være understøttet. Du svarede ikke på om du havde prøvetDer er nogle ting, som altid er de første man gør når man har installeret Ubuntu. Efter første boot checker man om der er opdateringer. Gå i "System > Administration > opdateringshåndtering"
Der skulle den gerne anbefale nvidia-graphics-drivers-180 som du så skal "Enable"
jep det har jeg gjort og den bruger 180 driver
linux-abc.dk skrev:Prøv lige at se i "System > Administration" om du ikke har "NVIDIA X server settings"
Hvis du har det så åbn den > vælg: "X Server information". der skal så gerne stå at "NVIDIA Driver Version er: 180.44
Vælg dernæst: "X Server Display Configuration" og i det billede ændre "Resolution" fra "Auto" til den ønskede værdi.
hsp skrev:linux-abc.dk skrev:Prøv lige at se i "System > Administration" om du ikke har "NVIDIA X server settings"
Hvis du har det så åbn den > vælg: "X Server information". der skal så gerne stå at "NVIDIA Driver Version er: 180.44
Vælg dernæst: "X Server Display Configuration" og i det billede ændre "Resolution" fra "Auto" til den ønskede værdi.
jamen det er det jeg har gjort !!
så da jeg ikke er synsk, startede jeg med det mest sansynlige, men nu ved jeg hvilken version af Ubuntu du har, hvad du har prøvet, at din grafik driver er installeret rigtigt og hvilket grafikkort det drejer sig om.hej jeg er nybegynder i ubuntu og ville høre om hvordan jeg kan få skærmopløsning 1162x864 uden den fryser.
Tilbage til Fejl eller mangler
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst