Sunbird

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Sunbird

Indlægaf ulve » lør jan 16, 2010 15:53

Jeg vil gerne gemme kalender-data på min lokale server, så de øvrige brugere kan bruge sammme kalender. Skal ikke gemmes på lokale brugere, da der kun tages backup af lokal server. Hvordan gemmer jeg på serveren fra en brugerstation?
ulve
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør jan 16, 2010 15:40

Re: Sunbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 16, 2010 16:37

Det afhænger af din opsætning, og hvordan du vil tilgå kalenderen på serveren. Altså, om du vil tilgå via lokalnettet som en almindelig fil , eller om du vil tilgå den via fx ftp.

Hvad gør du med andre filer, du deler over netværket?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sunbird

Indlægaf ulve » lør jan 16, 2010 18:04

Mine brugerstationer har adgang via det lokale netværk (via kabel) , som almindelige filer, til min "fil-server" via det lokale netværk. Altså bare lige ud af landevejen. MvH \ Ulve. Men jeg fandt da ikke ud af hvordan jeg arbejder på mine brugerstationer og har kalenderdata liggende på "fil-serveren"
ulve
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør jan 16, 2010 15:40

Re: Sunbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 16, 2010 18:19

Så skal du vist blot udgive kalenderen til en placering på serveren. Og så hente den derfra fra de andre computere.

Ellers skulle du kunne eksportere kalenderen, kopiere den over på serveren, og så derfra abonnere på den fra samtlige computere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sunbird

Indlægaf mayah » ons mar 24, 2010 20:32

Det afhænger af, hvordan du sætter det op, og hvordan du vil få adgang til kalenderen på serveren. hvis du vil strømme gennem det lokale netværk som en almindelig fil, så du kan gøre det korrekt og nemt.
mayah
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: man mar 22, 2010 19:55


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster