Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Gæst » lør dec 18, 2010 0:06

www.radiomix.dk , Dance, Ne-radio fra danmark.


René skrev:Hejsa.

Jeg kan ikke få NE-Radio til at virke på screamer.

NE-radio sender fra både fra Danmark og Sverige, men det er ikke det samme som udsendes så ved ikke om det er 2 forskellige stationer med samme navn?

Men på Radiomix.dk virker NE-radio som sender fra Danmark, kan den ikke komme til at virke på Screamer også?
Gæst
 

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 21, 2011 10:04

Jeg har lavet en opdateret installationsfil med Screamer Radio 0.44. Er der nogen med en Vista eller Windows 7, der har lyst til at tjekke den?

Problemet er, at programmørens eget installationsprogram placerer det hele i brugerdatamappen, hvilket er meget forkert. Jeg placerer i stedet programmet i mappen Programmer sammen med alle andre programmer. Det giver blot lidt problemer, fordi programmet gemmer sine indstillinger i programmappen, og det får man ikke umiddelbart lov til i Vista/7. Jeg skal have tjekket, om denne fremgangsmåde stadig er brugbar i Vista/7:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multi ... .php#vista
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf lissms » fre jan 21, 2011 23:25

Jeg har lige hentet Screamer radio fra hjemme siden og installerede den uden problemer den kører uden problemer. Jeg kører Windows 7 home premium.
hilsen og tak for et godt site
ps skulle selvfølgelig bruge mine administrator rettigheder for at install. det
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 22, 2011 3:00

Jeg har endnu ikke lagt den nye version op, fordi jeg lige vil have den afprøvet først. Hvis du (eller en anden) har lyst til at se, om den også virker, kan den hentes her:
http://kimludvigsen.dk/programmer/screamer044.exe

Den skulle gerne virke på samme måde med hensyn til rettigheder, både når det gælder installation, og når det gælder ændring af indstillinger. Prøv fx at vælge Altid øverst, genstart Screamer Radio og se, om indstillingen bliver husket. Og prøv så det samme, hvor programmet har været startet med administratorrettigheder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf lissms » lør jan 22, 2011 10:43

Har hentet fra dit sidste link. Ingen problemer med at install. den, men hver gang den åbnes så skal man vælge sprog ( starter i engelsk ) og sige ja/nej til opdates, jeg vælger dansk og siger nej til opdates. Vælger jeg så at høre DR P3 og siger gem i foretrukne st. og vælger altid øverst så virker det fint indtil jeg lukker Screamer radio og starter prg. igen så skal jeg starte forfra, og det gælder både som administrator og bruger. Så det virker ikke efter hensigten, desværre.
Bruger win 7 home preium
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 22, 2011 11:17

Øv, jeg var godt klar over, at det ville drille som almindelig bruger, men hvis Screamer bliver startet som administrator (via højreklik), så burde indstillingerne blive husket.

Det kan være, jeg ender med den lette løsning med at smide det hele i brugerdatamappen, men der er jo en grund til, at Microsoft ikke vil have den slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf lissms » lør jan 22, 2011 12:05

Lyder mærkeligt, men nu ser det ud til at den gemmer indstillingerne, har ikke haft pc lukket eller gjort noget andet, så forstår det ikke, håber der er andre der vil prøve prg. inden du laver om på det.
vil senere i dag lukke pc og se om det virker når jeg åbner igen, jeg lader høre om det stadig virker.
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 22, 2011 12:15

Jeg venter spændt. Det at få installeret i brugerdatamappen er slet ikke let - installationsprogrammet vil ikke være med til det - så jeg håber, det alligevel virker. Forskellen, om du får lov at gemme indstillinger eller ej, skulle gerne udelukkende have noget at gøre med, om programmet er startet med administratorrettigheder via et højreklik i stedet for via et dobbeltklik.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf lissms » lør jan 22, 2011 14:21

Efter at have haft PC slukket en times tid og startet den igen, virker det til at de indstillinger som den er sat til, husker den, så ser ikke ud til at der er nogen grund til at ændre i din install. fil, ser ud til at den virker korrekt.
fortsat god week-end
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 22, 2011 16:41

Mange tak! Så vil jeg få opdateret siden med den nye version her i weekenden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf lissms » lør jan 22, 2011 16:57

Har fundet ud af for at tilføje stationer i foretrukne skal prg. være åbnet som administrator ellers bliver indstillingerne ikke gemt, ved ikke om det er meningen?
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 22, 2011 17:24

Det er desværre en bivirkning ved at programmøren ikke følger Microsofts anvisninger til placering af programmet. Han gemmer brugerdata i samme mappe som programmet, og hvis man placerer programmet korrekt sammen med alle andre programmer, kan man derfor ikke gemme brugerdata, medmindre programmet har administratorrettigheder.

Programmørens installationsprogram gemmer ikke programmet i programmappen men i stedet i brugerdatamappen. Så hans version får lov at gemme data uden problemer. Men sikkerhedsmæssigt bør man ikke placere programmer i brugerdatamappen. Jeg har derfor valgt at placere programmet rigtigt, selvom det så medfører det ekstra besvær, når man vil gemme data.

Det er lidt synd, at han laver et godt program men ikke overholder en af de grundlæggende regler for programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf lissms » lør jan 22, 2011 17:44

Ja synd han ikke overholder reglerne, men bare man ved at man skal være admin. når man laver ændringer så er det jo ikke noget problem og de ændringer man laver som admin er der jo når man "bare" er bruger.
Hilsen.
Svend Solgaard
lissms
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: ons maj 16, 2007 22:29

Re: Screamer Radio - ændringer til stationslisten

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 04, 2011 13:01

Huskeseddel til mig selv:

DR country skal tjekkes ved næste stationsopdatering.

En række stationer har skiftet adresser, tjek denne tråd:
viewtopic.php?f=2&t=6825412&p=11380
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


ForegåendeNæste

Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron