Fire fox eller Chrome

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Fire fox eller Chrome

Indlægaf suss » fre nov 30, 2012 7:58

Et underligt problem startede sidste søndag. Når vi bruger internet exsplore med chrome og lukker en hjemmeside op synes vi lige pludselig at alt går langt somt, man sider trofast og venter på at alle reklamer er kommet hjem på skærmen så virker din mus så du kan rulle der ned af..det har den aldrig gjort før..Den anden ting er at på en anden hjemmeside hopper et billede lidt og et andet vindue hvor du giver kommentare hopper helt op i toppen når du vil sende det afsted dette er en fotoside jeg taler om hvor man vurdere hinandens billeder...det er heller ikke sket før. Den sidste hjemmeside som også lige pludselig driller er google translate.Den vil ikke skrive de bogstaver jeg vil før jeg har trykket op til 3 gange på samme bogstav det er irriterende. Men til allersidst som vi så synes er vildt underligt..Hvis vi så vælger Fire fox som også er installeret her så virker alt i fuld fart...Kan nogen sige hvad der er galt og hvorfor virker Fir fox når alt andet køre dårligt.Jeg bruger anti vira det hjalp ikke at afinstallere den og indstallere den igen og vi køre med windows 7 Hvis det har noget at sige

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Firefox/17.0
suss
 

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 01, 2012 5:59

Det er desværre ikke muligt at give et konkret svar ud fra din beskrivelse. Du nævner både Internet Explorer og Chrome - hvilket af programmerne er det, der driller?

Hvis det er Internet Explorer, kan det være et tilføjelsesprogram, der driller. Det er muligt at starte Internet Explorer uden tilføjelsesprogrammer, hvormed du kan se, om det gør nogen forskel. Jeg har desværre ikke adgang til en Windows Vista, men så vidt jeg husker, så skal du starte Internet Explorer via Windows-logoet => Alle programmer => Tilbehør i stedet for ved hjælp af den sædvanlige genvej.

Den nemmeste løsning er selvfølgelig at bruge Firefox, når siderne virker der, og hvis du ikke oplever andre problemer med Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Gæst » lør dec 01, 2012 11:07

Jeg bruger ikke vista men windows 7..hvor kan jeg så starte uden tilføjelseprogrammer ? Jeg har installeret chrome og der virker alt fint men undre mig stadigvæk over at internet exsplore ikke virker optimalt længere.
Gæst
 

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 01, 2012 11:24

Jeg har desværre heller ikke adgang til en Windows 7, men jeg vil tro, at genvejen findes nogenlunde samme sted. Du kan evt prøve at skrive:
internet
i søgefeltet i startmenuen, så skulle du gerne kunne se genvejen til at starte Internet Explorer uden tilføjelsesprogrammer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Gæst » lør dec 01, 2012 14:41

Har fundet det..men det hjalp heller ikke...så jeg bruger bare chrome eller fire fox..var ved at nulstille explore for det stod der på nettet man kunne få så startede man forfra..men så at den så sletter alle personlige indstillinger og det var jeg ikke meget for alt vil være væk bagefter..så det droppede jeg lige nu..Tak for hjælpen. :lol:
Gæst
 

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf sissel » lør dec 01, 2012 17:20

Nu hvor jeg bruger chrome undre det mig at den ikke kan vise alt...den vil ikke lade en radar køre i et vejrprogram ..Hvad skal man installere for at få det til at virke køre ?
sissel
 

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 01, 2012 22:16

Du får ikke en fejlmeddelelse, der siger, hvad der mangler?

Hvilken side? Kopier adressen fra adressefeltet herind.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Gæst » søn dec 02, 2012 6:47

Det er www.yr.no
Den er gal med har lige installeret java og det hjalp vist heller ikke, men måske skal jeg genstarte computeren først , det har jeg ikke gjort endnu..nej den kommer ikke med nogen fejlmeddelse.. :o
Gæst
 

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 02, 2012 7:14

Er det kortet til højre for oversigten med forskellige byer? Hos mig virker det fint i både Firefox og Chrome, når jeg klikker på den lille startknap, og også når jeg klikke på billedet for at få vist det i stor udgave. Billedet er, så vidt jeg kan gennemskue, lavet i SVG, og det burde umiddelbart virke i Chrome uden behov for plugins eller lignende.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Klattrup » søn dec 02, 2012 7:23

http://www.yr.no/radar/ der er radaren, den bruger flash, har ikke chrome, så kan ikke tjekke den
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 02, 2012 9:21

Ok, det gør en forskel.

Jeg får vist en gul bjælke øverst på siden, hvor der står, at Flash er blevet deaktiveret i Chrome på grund af sikkerhedshensyn. Klikker jeg på knappen Opdater plugin i bjælken, kommer jeg til en side hos Adobe. Jeg kan desværre ikke linke til siden, da det er en såkaldt "intelligent" side. Siden indeholder information om, hvordan man downloader en ny version af plugin'et, eller hvordan man aktiverer den nuværede version. Dette er dog til Linux, der kan være andre informationer på siden i Windows.

Så start med at tjekke, om der er en gul bjælke øverst i vinduet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Gæst » søn dec 02, 2012 16:11

Jeg prøver lige igen og tjekker det op med den gule bjælke :-)
Gæst
 

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Gæst » søn dec 02, 2012 16:18

Der kom ingen gul bjælke frem min nederste værkstøjs linje er en med avira anivirus program .Jeg har prøvet at sætte den radar i gang men det vil den ikke jo i stort for mat hvor den næsten fylder hele billedet..virker lidt underligt alt sammen .
Gæst
 

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 02, 2012 16:53

Sådan her ser det ud hos mig, når jeg besøger et af radarkortene:

radar.png


Bemærk den gule linje, og bemærk ikonen for manglende plugin, der hvor kortet skulle være.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fire fox eller Chrome

Indlægaf Gæst » søn dec 02, 2012 21:15

Ja i starten kom den frem med en gul bjælke men ikke mere,...jeg kan jo som sagt godt se det store radar kort i bevægelse men det lille i højre side vil den ikke bevæge...og fandt også¨ud af at netbank vil den vist heller ikke så godt..synes det er noget møj alt sammen ..irritere mig at vores exsplore ikke køre som den skal så kunne vi jo bare have fortsat med den og ikke alt det her bøvl...
Gæst
 


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster