Favoritter forsinder i Screamer RAdio

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Favoritter forsinder i Screamer RAdio

Indlægaf nehuus » man jan 21, 2013 9:29

Hallo hvergang vo har skrevet favoritter ind i listen er de forsvundet næste gang vi starter programmet Screamer radio og så skal vi til at søge dem igen under DR
Er det noget du kan gøre noget ved?
mvh nehuus

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.17 (KHTML, like Gecko) Chrome/24.0.1312.52 Safari/537.17
nehuus
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn feb 05, 2012 12:52

Re: Favoritter forsinder i Screamer RAdio

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 21, 2013 10:02

Problemet skyldes den måde som Screamer Radio er lavet på. Programmøren har ikke fulgt retningslinjerne for programmer, så Screamer Radio gemmer sine konfigurationsfiler i programmappen, og det kræver administratorrettigheder. Du skal derfor starte Screamer Radio med administratorrettigheder, tilføje favoritterne, og så starte Screamer Radio normalt efterfølgende. Læs mere her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multi ... hp#vista+7
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Favoritter forsinder i Screamer RAdio

Indlægaf nehuus » fre feb 01, 2013 9:01

Tak for dit brev. Det virker stadig ikke.
Først har jeg læst den side du har lavet om administrator retttigheder
Jeg har slettet sreamer ved controlpanelet.
Derpå har jeg downloadet fra din side
højre klikket og valgt kør som administrator.
Jeg blev bremset af at presets.xxx var skrivebeskyttet og den har jeg fundet og fjernet skrivebestyttelsen fra ved at højreklikke.
Derpå har jeg ladet den fortsætte installationen og
YOu will always be able to find
Siden vi har øndret opsætning for mp3 streaming . klik på direkte links osv.
Det virker, når jeg bruger dr.dk/radio/direktelinks men screamer virker ikke mere i alle DRs programmer.
nehuus
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn feb 05, 2012 12:52

Re: Favoritter forsinder i Screamer RAdio

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 01, 2013 12:35

Det er ikke kun installationen, der skal klares med administratorrettigheder. Hver gang du vil tilføje en station til dine favoritter eller ændre i programmets indstillinger, skal det være startet med administratorrettigheder.

Problemet er, at hvis Screamer Radio ikke har administratorrettigheder, så får programmet ikke lov at gemme indstillinger på harddisken. Programmøren har ikke fulgt Microsofts retningslinjer, og mens det ikke betød noget i gamle dage med Windows XP, så har det stor betydning i Windows Vista og nyere udgaver af Windows, fordi programmerne af sikkerhedshensyn ikke får lov at gemme data de forkerte steder. Programmøren er blevet gjort opmærksom på problemet, men han har ikke rettet det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron