mailproblem

Her kan du kommentere layoutet på Ludvigs Hjørne og evt. komme med forslag til forbedringer.

mailproblem

Indlægaf anelisbeth » tors jul 20, 2023 8:39

[Efter en opdatering er både send og skriv forsvundet fra min mail .HJælp!!!

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/114.0.0.0 Safari/537.36
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: mailproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 20, 2023 10:13

Hej Anelisbeth

Hvilket mailprogram er det?

Er det knapperne til at skrive og send, der er forsvundet? Prøv at beskrive nærmere, hvordan problemet viser sig - altså, hvad der er anderledes end før opdateringen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mailproblem

Indlægaf anelisbeth » tors jul 20, 2023 12:35

ja, det er thunderbird. I højre hjørne var en skriv ikon og et svar ikon begge er væk og jeg kan ikke kende layaut
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: mailproblem

Indlægaf anelisbeth » tors jul 20, 2023 12:36

undskyld i venstre side øverst,
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: mailproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 20, 2023 13:28

Jeg går ud fra, at du har alle dine mails, siden du ikke nævner dem, og i så fald er det bare programmets layout, der er blevet påvirket af opdateringen.

Prøv at klikke på menuknappen (den har du forhåbentlig stadig).
Klik så på menupunktet Vis og klik derefter på Værktøjslinjer på undermenuen.
Hvis der ikke er flueben ud for Maillinje på under-undermenuen, så klik på Maillinje.
Det skulle gerne få dine knapper frem igen.

Du skriver, at du ikke kan kende layoutet, mener du at fordelingen af mappeoversigt, mailoversigt og mailindhold ser anderledes ud?
Det kan du ændre på således:
Klik på menuknappen
Klik på menupunktet Vis, og klik så på Layout på undermenuen.
En ny undermenu åbnes, og her kan du vælge mellem forskellige layouts, fx Klassisk udseende, som de fleste nok bruger. De tre nederste muligheder på menuen tænder/slukker for forskellige dele af layoutet.
Du kan prøve dig frem, du kan altid komme tilbage til det nuværende valg, hvis du fortryder en ændring.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mailproblem

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors jul 20, 2023 15:07

Hej Anelisbeth

Hvilken version af Thunderbird har du opdateret til?
Hvis du har opdateret til version 115, er der sket en del ændringer af brugerfladen.
Du kan læse mere her https://support.mozilla.org/en-US/kb/ne ... -supernova og her https://support.mozilla.org/en-US/kb/unified-toolbar
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: mailproblem

Indlægaf anelisbeth » tors jul 20, 2023 15:41

Hej igen!
Nu har jeg prøvet at finde værktøjslinien, uden resultat ,men finder "udviklerværktøj" ,som det eneste under funktioner.Men jeg ved deter der et eller andet sted ,for jeg har set det før.også klassisk.
Som en extra oplysning er send ikke aktiveret ,men kan nu ses.
Jeg har vist rodet for meget .
Er menuknappen ikke de tre streger øverst til højre?
NU slukker jeg for idag og håber og takker for et svar i morgen ,for jeg er kørt træt. :wink:
Hilsen fra Lisbeth
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: mailproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 20, 2023 16:01

Ja, menuknappen er den med de tre streger. Men når du ikke har de samme menupunkter som mig, så er det nok fordi, du har fået opdateret til version 115, som Jørgen gætter på. Jeg sidder selv med version 102, så jeg tør ikke give bud på, hvordan du får et genkendeligt udseende tilbage.

Du kan evt. lige tjekke versionsnummeret. Hvis de ikke har ændret for meget på menupunkterne, så burde du kunne finde det ved at klikke på menuknappen => Hjælp => Om Thunderbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mailproblem

Indlægaf anelisbeth » fre jul 21, 2023 9:24

Hej igen !
Nu er jeg på igen og har fundet vis ,men der er ikke nogen undermenu.Har fundet layaut og klikket på klassisk.MEN problemet er ikke løst.
Jeg laver en ny meddelellse og skriver til xxx og går videre til og skriver test og går videre og skriver xxxx,og derefter send ,så kommer en fane hvor der står at meddelelsen går til kladder og så er jeg lige vidt .Den vil ikke sende. Derudover slås jeg med en side fra mozilla hvor jeg kan se jeg kan få hjælp ,men kan desværre ikke klare alt det engelske og kan nu ikke blive af med siden .Hilsen Lisbeth
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10

Re: mailproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 21, 2023 20:39

Hej Lisbeth

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, fordi jeg stadig sidder med en ældre udgave af Thunderbird, og fordi jeg ikke kan gennemskue, hvordan det ser ud hos dig. Jeg håber, at Jørgen vender tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: mailproblem

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jul 22, 2023 12:22

Hej Lisbeth

Når man sender en mail, gemmes der normalte en kopi i mappen "Sendt". Når man skriver en mail, kan Thunderbird gemme en kopi af mailen i mappen "Kladder" efter fx 5 minutter. Når man sender mailen, slettes den fra mappen "Kladder" igen.
Prøv at sende en mail til dig selv. Når mailen frem? Får du nogle fejlmeddelelser, når du prøver at sende mailen?

Man kan lukke faneblade i Thunderbird ved at klikke på X på selve fanen eller med tastaturgenvejen Ctrl+W
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: mailproblem

Indlægaf anelisbeth » søn jul 23, 2023 10:17

Tak til Jørgen. Jeg har held med flere ting nu ,og arbejder videre .Vender tilbage hvis det ikke glider.
Jegg tænkte på et tidspunkt at sætte Pc tilbage til før jeg opdaterede ,men det ser åbenbart også anderledes ud end det gjorde på min gl. pc. :oops:
anelisbeth
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: tirs jan 26, 2016 14:10


Tilbage til Kommentarer til layoutet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron