Private besked'er

Her kan du kommentere layoutet på Ludvigs Hjørne og evt. komme med forslag til forbedringer.

Private besked'er

Indlægaf linux-abc.dk » lør aug 08, 2009 9:39

Jeg sad lige og undrede mig over hvorfor man ikke kan sende "Private besked" til dem som er "Tilmeldte brugere" på det her forum :?:
En anden ting der undrer mig er at når man uploader billeder kommer de ikke som et "preview" man kan klikke på, men i fuld størrelse. Er det med vilje eller bare fordi det aldrig er blevet sat op :?:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Private besked'er

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 08, 2009 9:51

De private beskeder er med vilje slået fra. De fleste ville sandsynligvis blive sendt til mig, og jeg glemmer normalt altid at tjekke for den slags. Desuden er langt de fleste beskeder bedst tjent med at blive vist i forummet, fordi de måske kan hjælpe andre.

Og skulle man endelig have behov for at sende en privat besked til mig, er min mail-adresse nem at finde.

Ulempen er selvfølgelig, at andre heller ikke kan modtage private beskeder herinde.

Det med billederne er sikkert fordi, det ikke er sat op til preview. Jeg vidste ikke, at det er muligt. Men bortset fra det, er det vel en fordel, at man ikke skal klikke for at se billedet? Især hvis man samtidig skal kunne læse en tekst, der forklarer om billedet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Private besked'er

Indlægaf linux-abc.dk » lør aug 08, 2009 10:03

Jeg vil mene at "privat" indikerer at det netop ikke er for hele forumet :wink:
Forøvrigt vil man modtage en email med beskeden: "du har ny post" hver gang.
Har faktisk ledt efter en email-adr. men har ikke umiddelbart kunne finde den, måske jeg ikke har været grundig nok :lol:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Private besked'er

Indlægaf Klattrup » lør aug 08, 2009 10:07

Hvad er formålet med et forum, hvis det bruges til private beskeder ?
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Private besked'er

Indlægaf linux-abc.dk » lør aug 08, 2009 10:32

Klattrup skrev:Hvad er formålet med et forum, hvis det bruges til private beskeder ?


Du stiller spørgsmålet på hovedet :o men OK, så ta'r vi åbent :!:
Havde været muligt, så havde jeg sendt en PB til Kim og præsenteret mig selv. Vi er begge Board-Admins på hver sit forum og kunne måske have glæde af hinanden. Jeg kan ikke rigtigt se hvordan det vedkommer resten af forummet, men det er et eksempel på hvad jeg vil forvente at PB bliver brugt til. :)
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Private besked'er

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 08, 2009 12:01

linux-abc.dk skrev:Har faktisk ledt efter en email-adr. men har ikke umiddelbart kunne finde den, måske jeg ikke har været grundig nok :lol:


Prøv at se kuvertikonen under navnet til højre for indlæggene :D
Min adresse kan også findes på selve hjemmesiden under Hjælp.

Som sagt, kan jeg godt forstå, at der indimellem kan være behov for en privat besked, men jeg får i forvejen en del mails med spørgsmål, som helt klart skulle stilles i forummet i stedet, så jeg har ikke haft lyst til at ligefrem "opfordre" til flere private beskeder/mails.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Private besked'er

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 08, 2009 12:02

Hertil kommer, at jeg rent faktisk tjekker forummet oftere, end jeg tjekker mails.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Private besked'er

Indlægaf linux-abc.dk » lør aug 08, 2009 12:57

Kim Ludvigsen skrev:
linux-abc.dk skrev:Har faktisk ledt efter en email-adr. men har ikke umiddelbart kunne finde den, måske jeg ikke har været grundig nok :lol:


Prøv at se kuvertikonen under navnet til højre for indlæggene :D
Min adresse kan også findes på selve hjemmesiden under Hjælp.

Som sagt, kan jeg godt forstå, at der indimellem kan være behov for en privat besked, men jeg får i forvejen en del mails med spørgsmål, som helt klart skulle stilles i forummet i stedet, så jeg har ikke haft lyst til at ligefrem "opfordre" til flere private beskeder/mails.


Jeg tror kun funktionen er enabled for Admins, der er ingen kuvertikon (hvilket sikkert er godt det samme, som jeg kan forstå) :lol:
Ingen_kuvert.jpg
Ingen_kuvert.jpg (17.84 KiB) Vist 10600 gange


Jeg kan sagtens forstå at du ikke er interesseret i en hel masse mails om ting der rettelig skulle være poster herinde. Jeg tror jeg havde lavet et standsvar med: Dette spørgsmål vil kun blive besvaret hvis det bliver skrevet på forum! ellers er der jo kun een der får glæde af det :!:
Senest rettet af linux-abc.dk lør aug 08, 2009 13:45, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Private besked'er

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 08, 2009 13:26

Der er altså åbenbart fordele ved at være admin :-)

Jeg vil lige overveje, om jeg vil gøre noget ved det, så adressen nemt kan findes, men den kan som nævnt allerede findes på hjemmesiden.

linux-abc.dk skrev:Jeg tror jeg havde lavet et standsvar med: Dette spørgsmål vil kun blive besvaret hvis det bliver skrevet på forum! ellers er der jo kun een der får glæde af det :!:


Desværre er der mange, der ignorerer den slags. Hos MozillaDanmark har vi en mailadresse til pressen. Der står meget tydeligt, at adressen kun er til presseforespørgsler og lignende, og at support-spørgsmål skal stilles i forummet. Alligevel får vi jævnligt mails med supportspørgsmål.

Og selvom vi meget pænt henviser dem til forummet, så hører vi normalt aldrig fra dem igen.

Jeg tror, der er en del som føler sig utrygge ved at skrive i et åbent forum, måske fordi de er bange for at virke dumme. Hvilket de selvfølgelig ikke skal være, for som vi ved, findes der ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Private besked'er

Indlægaf linux-abc.dk » lør aug 08, 2009 13:43

Kim Ludvigsen skrev:Jeg tror, der er en del som føler sig utrygge ved at skrive i et åbent forum, måske fordi de er bange for at virke dumme. Hvilket de selvfølgelig ikke skal være, for som vi ved, findes der ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.


Åh ja, alt for mange steder blev jeg i starten præsenteret for et overlegent JFGI (Just Fucking Google It) og den slags fora skriver man nødigt på een gang til :cry:

På et tidspunkt - når man har samlet tilstrækkelig grundlæggende viden - er det ikke så svært at Google sig til svar, men indtil da er man nød til at kunne hente hjælp, også til simple spørgsmål.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs


Tilbage til Kommentarer til layoutet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron