Det afhænger af, hvilkel brugerskal du har på din Ubuntu. I min Linux Mint med brugerskallen Mate kan jeg højreklikke på knappen til at åbne menuen og så vælge Rediger menu. Jeg får så mulighed for at tilføje og fjerne menupunkter, og jeg kan også ændre rækkefølgen på menupunkterne. Måske du har en lignende funktion?
Efter at have søgt lidt på nettet, kan jeg se, at det netop skulle være muligt at få tilføjet en ikon via terminalen. Jeg ved ikke, om du har installeret i den mappe, som Mullvad anbefaler, det er mappen ~/.local/share/mullvad-browser
Hvis du har installeret der, skulle du kunne bruge denne kommando:
Mappen .local er en skjult mappe, der ligger i din hjemmemappe. Men jeg vil tro, at du også kan få installeret genvejen der, hvor du har installeret browseren. Prøv dette i terminalen:
I underbib browser ligger der også en startfil. Når jeg forsøger, at køre dem som program sker der intet (såvel i terminal som Fil manager). Når jeg kører ~/mullvad-browser/mullvad-browser/Browser/mullvadbrowser.real --register-app i Terminalen starter Browseren op i et nyt vindue. og ikonen i min menu kan ikke gemmes.
Hvis det er fordi, du vil bruge deres VPN-tjeneste, så har Mozilla (Firefox) også en VPN-tjeneste, måske du kan bruge den i stedet: https://www.mozilla.org/en-US/products/vpn/