Sikkerhedskopi af profil

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Sikkerhedskopi af profil

Indlægaf Jan Krag » tors maj 14, 2009 16:13

Hej Kim
Hvis jeg må komme med et forslag, til en tilføjelse, til din Linux-guide, så står der ikke, hvordan man tager en kopi af sin profil, eventuelt også sin post-profil - og indbakken - mails
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Sikkerhedskopi af profil

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 14, 2009 17:32

Post-profilen er lidt speciel, da jeg anbefaler Thunderbird i stedet for det medfølgende mailprogram. I Thunderbird-guiden står der vist lidt om backup.

Mht. backup af Ubuntu-profil, er det et specielt program, du tænker på eller bare mere generelt?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sikkerhedskopi af profil

Indlægaf Jan Krag » tors maj 14, 2009 19:04

Hej
Jeg mener mere generelt, hvis man vil flytte profilen, til en anden PC, eller efter en geninstallation. Guiden til Thunderbird omtaler backup, men ikke hvor jeg finder profilen, i for eksempel Ubuntu.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Sikkerhedskopi af profil

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 14, 2009 19:34

Jan Krag skrev:Hej
Jeg mener mere generelt, hvis man vil flytte profilen, til en anden PC, eller efter en geninstallation.


Jeg nævner et par steder, at man kan lave nem backup ved at kopiere hjemmemappen og alle dens undermapper. Jeg må indrømme, at jeg ikke ved, om det kan gøres på en smartere måde, der evt. kan få mere med (fx indstillinger foretaget som administrator).

Jan Krag skrev:Guiden til Thunderbird omtaler backup, men ikke hvor jeg finder profilen, i for eksempel Ubuntu.


Det vil jeg huske at få med, når jeg opdaterer guiden i forbindelse med udsendelsen af Thunderbird 3. Hvis du ikke kan vente til da:
Hjemmemappen => vis skjulte filer => .thunderbird (så vidt jeg da husker)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7155
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sikkerhedskopi af profil

Indlægaf Jan Krag » tors maj 14, 2009 19:43

Hej
Mange tak, jeg vidste ikke, at det er så let, jeg har kæmpet med dette i flere år.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron