Thunderbird + linux Ubuntu

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Thunderbird + linux Ubuntu

Indlægaf benny » tirs maj 04, 2010 20:49

Jeg har i nogen tid brugt både Thunderbird og Linux Ubuntu, men jeg har oplevet et problem, der går igen i samtlige de versioner, jeg har haft installeret (af både Thunderbird og Ubuntu).
Normalt kan man i Thunderbird erstatte "systemlyden" med en lydfil efter eget valg til at advisere om, at der er kommet nye mails. Det fungerer fint i windows-versionen, men det er aldrig lykkedes mig at få den til at virke i Ubuntu.
Jeg har netop opgraderet til både Ubuntu 04.10 samt den medfølgende, nye Thunderbird, men heller ikke her, virker det.
Jeg forsøget at få en waw-fil til at virke. Jeg kan sagtens afspille den gennem en player i ubuntu og høre beskeden - men når jeg lader den afspille gennem Thunderbird, får jeg kun støj/sus ud af højttaleren. Er der nogen, der har en god forklaring på den detalje?
benny
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs maj 04, 2010 20:43

Re: Thunderbird + linux Ubuntu

Indlægaf linux-abc.dk » ons maj 05, 2010 22:23

Jeg har netop opgraderet til både Ubuntu 04.10 samt den medfølgende, nye Thunderbird
Du mener vel Ubuntu 10.04 :wink: nå, det var en sidebemærkning :lol:
Er det en ny-installation du har, eller er det en opgradering via Opdateringshåndtering fra Ubuntu 9.10 ? Opgraderinger har det ofte med at "gå i ged", så det kan være en mulig fejl.
Det fungerer fint i windows-versionen, men det er aldrig lykkedes mig at få den til at virke i Ubuntu.

Kan så være at det er fordi du gør noget forkert :wink: Jeg kan få det til at virke på min Ubuntu 9.10 baserede UE 2.5 (har ikke opsat mail på min UE 2.6 endnu). Det jeg gjorde var at fra "Rediger > Indstillinger" (tror jeg det hedder - min er på engelsk og der hedder det "Edit > Preferences") klikker du ind i "Brug følgende lydfil" (alt det ved du garanteret i forvejen :wink: ) og trykker på "Browse" (Søg). Det åbner et nyt vindue hvor du først klikker på "Søg" oppe til venstre og dernæst skriver .wav som søgeord. Det skulle gerne give en liste som den her
Skærmbillede-13.png

hvor du så selv vælger lydfil. Håber at det også virker for dig 8)
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Thunderbird + linux Ubuntu

Indlægaf benny » fre maj 07, 2010 0:01

linux-abc.dk skrev: Du mener vel Ubuntu 10.04 :wink: nå, det var en sidebemærkning :lol:

Ja, sæføli er det 10.04 ...

Jeg brugte netop den fremgangsmåde, du viser - men nu lærte jeg så osse, hvordan jeg søger på min maskine for at finde andre wav-filer, så det har jeg jo osse gjort. Nu må jeg jo så erkende, at jeg kan få andre wav-filer til at afspille på almindelig vis - men netop denne ønskede wav-fil, som jeg gerne ville bruge, virker ikke i netop thunderbird-linux. Selv om den kan afpilles i både rythmbox, vlc, totem og alle øvrige. Men da det åbenbart blot er denne ene fil, så lad os afblæse alarmen og ikke spilde mere tid på det.

Selv om det dog fortsat er underligt.
Jeg har forsøgt at konvertere den om til både mp3 og ogg, inden jeg konverterer den tilbage til wav. Men underligt nok får jeg stadig samme resultat: Ren støj under afspilning i thunderbird, mens den virker ganske fortrinlig ved afspilning i andre medier.

Under alle omstændigheder virker det til, at fejlen findes et sted i filen. Så den ryger ud - og jeg går på jagt efter en anden "mail-notification-sound"
benny
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs maj 04, 2010 20:43

Re: Thunderbird + linux Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 07, 2010 6:45

Lige en mulig forklaring: Jeg tror, der er en begrænsning på længden af lyden eller størrelsen af filen. Men ok, det burde resultere i tavshed og ikke i støj, og det burde vel være det samme i alle styresystemer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird + linux Ubuntu

Indlægaf innimann » ons maj 26, 2010 19:25

Hej vil du være så venlig at fortelle mig hvordan man gør snabel a @ i ubuntu på forhånd tak V/H Joannes
innimann
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons maj 26, 2010 19:12

Re: Thunderbird + linux Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 26, 2010 19:32

innimann skrev:Hej vil du være så venlig at fortelle mig hvordan man gør snabel a @ i ubuntu på forhånd tak V/H Joannes


Mener du, hvordan man skriver @? I så fald er det på samme måde som i Windows og alle andre styresystemer.

Og det har i så fald intet med dette emne at gøre, prøv at oprette et nyt emne (knappen Nyt emne i forumoversigten), hvor du beskriver, hvad du prøver for at skrive @, og hvad der sker, når du prøver. Skriv også gerne, hvilket sprog, du har valgt i din ubuntu, og om du kan skrive æ, ø og å.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird + linux Ubuntu

Indlægaf benny » søn maj 15, 2011 21:54

Ja, nu er jeg altså nødt til at følge op på den gamle tråd, for mystikken med lydfiler fortsætter.

Jeg fandt en lydfil, der fungerede upåklagelig sammen med thunderbird.
Men nu har jeg så i mellemtiden opgraderet endnu engang til ubuntu 11.04 med det resultat, at ingen lydfiler lader sig afspille i thunderbird, når der indkommer en mail. Heller ikke den, jeg anvendte i den gamle version på trods af, at den er helt identisk. Og den lader sig fint afspille i enhver medieplayer...

Så nu lever jeg altså med en 11.04-version, hvor Thunderbird (version 3.1.10) er blevet total lydløs. Er der mon en fejl et eller andet sted?
benny
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs maj 04, 2010 20:43


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron