problemmer med at starte med linux

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

problemmer med at starte med linux

Indlægaf napoleon18 » søn aug 08, 2010 20:51

hej
jeg sidder med en aflagt bærebar pc med linux på men jeg kan ikke komme igang med linux fordi den skriver noget med repair filesystem i parentes efter fulgt med # 1 osv. og jeg har også prøvet med fsck /dev/hda1 osv. hjælp mig hvad skal jeg gøre ????????

med venlig Hilsen
napoleon18
napoleon18
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn aug 08, 2010 20:42

Re: problemmer med at starte med linux

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 08, 2010 21:34

Hvornår får du meddelelsen, og kan vi få den nøjagtige fejlmeddelelse?

Ved du, hvilken Linux og versionsnummer det er? Fx Ubuntu 10.04, Linux Mint 9 eller noget helt tredje.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problemmer med at starte med linux

Indlægaf napoleon18 » fre aug 13, 2010 13:25

det er når jeg starte compurten men først for jeg meddelelsen give root mainten password ( or type tryg Ctrl -D)
det er også lige som den går i ring men jeg kan godt trygge ent password så stå der repair filesystem 1# men mit system hedder pclinuxos
hvad skal jeg gøre??????

Kim Ludvigsen skrev:Hvornår får du meddelelsen, og kan vi få den nøjagtige fejlmeddelelse?

Ved du, hvilken Linux og versionsnummer det er? Fx Ubuntu 10.04, Linux Mint 9 eller noget helt tredje.
napoleon18
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn aug 08, 2010 20:42

Re: problemmer med at starte med linux

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 13, 2010 15:18

Umiddelbart lyder det som om, der er en fejl på harddisken, og at din Linux forsøger at rette fejlen, hvilket så ikke lykkes. Og det hjælper så åbenbart heller ikke med fsck.

Hvad sker der, når du prøver fsck? Får du fx fejlmeddelelser eller lignende? I så fald giv os den/de ordrette fejlmeddelelser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster