Java i Firefox i Ubuntu

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 20, 2010 9:26

Isabel skrev:Hov!!
Har lige opdaget, at inde i synaptic, er alle felter med grønt blevet fjernet. Dvs også dem jeg skulle installere? Jeg havde ellers nøje udvalgt dem, der skulle fjernes, og fik tilmed en oversigt over, hvad der blev slettet, inden jeg trykkede apply? Hvad gør jeg nu?


Du går bare ind og installerer dem igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Isabel » fre aug 20, 2010 18:37

Hjælp Hjælp
Jeg kan ikke åbne min internet forbindelse nu???? Er inde hos naboen, for at skrive denne besked. Du må meget gerne ringe til mig på tlf slettet. Jeg ringer dig selvfølgelig op, så du ikke skal betale en tlf regning. Håber virkelig, at du kan hjælpe mig. Jeg er jo totalt lost nu.

telefonnummer slettet af Klattrup
Isabel
 

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 20, 2010 19:00

Måske det blot er en midlertidig fejl. De forskellige Java-pakker kan ikke påvirke din internetforbindelse.

Ellers må du fortælle, hvad der sker, når du prøver at gå på nettet. Prøv også at genstarte computeren, hvis du ikke allerede har prøvet det.

Jeg vil ikke hjælpe pr. telefon, desværre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf linux-abc.dk » fre aug 20, 2010 19:59

Jeg forstår ikke det med din internetforbindelse :? som Kim siger: det har intet med java at gøre.

Du har ikke oplyst hvilken version af Ubuntu du bruger , men hvis det er 10.04 så finder du en guide til java her http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=66946#p66946 den indebærer lidt terminal-arbejde, men det håber jeg ikke afskrækker dig :wink:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf isabel » søn aug 22, 2010 20:09

Hej igen
Det var da ærgeligt, at du ikke kan hjælpe mig over tlf. Det første jeg gjorde, var selvfølgelig, at prøve at geninstallere de slettede programmer, hvilket den tilsyneladne gjorde, idet de grønne felter blev afmærkede igen, men min browser kan ikke finde google.com eller nogen anden søge funktion? Jeg har også selvfølgelig lukket det hele ned og åbnet det igen. Men intet af det dutter? Hvis jeg prøver, at reloade de programmer jeg i første omgang slettede, så sker der ingenting. Jeg har internetforbindelse, men jeg kan bare ikke komme på?
Det er da lidt mystisk
Mvh
Isabel
isabel
 

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Isabel » man aug 23, 2010 9:35

Hvorfor kan jeg egentlig ikke få hjælp over tlf? Det gør det meget besværligt for mig nu, hvor jeg ikke kan komme på nettet. Min nabos gæstfrihed har sine begrænsninger, og ellers må jeg tage helt ind på biblioteket, hvor jeg er nu, for at få fat i en computer. Nu er det jo ikke for, at lyde utaknemmelig, men jeg har jo sådan set bare vist tillid ved, at gøre som de råd jeg har fået, hvilket nu har begrænset mig yderligere. Det er jeg altså ærgelig over. Jeg havde da selv ringet, hvis situationen havde været omvendt.
Mvh
Isabel
Isabel
 

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 23, 2010 12:28

Hvis jeg begyndte at hjælpe over telefonen, ville jeg aldrig få en ledig stund. Desuden er det ikke altid, jeg befinder mig i Danmark.

Jeg ved ikke, hvorfor du ikke kan starte, men hvis du har fulgt vejledningerne herinde, så kan det ikke være årsagen. De nævnte pakker påvirker ikke internetforbindelsen.

linux-abc har nok bedre tjek på fejlfinding end jeg har. Personligt ville jeg nok bare lave en geninstallation af Ubuntu, men det forudsætter jo, at du har en backup af alle data.

Der er for øvrigt ingen grund til at besøge naboen. Hvis du har installations-cd'en med din Ubuntu, kan du bare starte computeren op på den. Så burde du kunne komme på internettet, og du kan så læse og skrive her. Hvis du heller ikke kan komme på nettet fra installations-cd'en, så ligger fejlen nok i hardware eller selve netforbindelsen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf linux-abc.dk » man aug 23, 2010 20:56

Jeg er da lidt nysgerrig efter om internetforbindelsen virker i en live-session fra CD :?: :?:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Isabel » ons aug 25, 2010 9:45

Det er sådan, at det er min ex mand, der har installeret ubuntu på min computer, så jeg sidder ikke med linux abc eller cd. Jeg har dog fået én til at kigge på det, og det viser sig, som jeg forstår det, at java er installeret sådan, at hver gang jeg åbner en pakke, så henvises der til et forkert format i Java. Derfor kunne jeg ikke åbne de pakker, jeg havde slettet. Altså én eller anden fejlkodning. Den opgave havde jeg ikke kunnet løse selv, og det havde nok taget mange dage, at få styr på, hvis kommunikationen imellem os fortsat skulle forløbe med, at jeg skulle ind til nabo eller biblo. Kan forstå du er en travl mand, og jeg er taknemmelig for den indsats du har ydet mig gratis og i tid, men det er mig altså noget hovedrystende, at blive sat til en opgave, der pludselig begrænser mig yderligere uden at kunne få optimal hjælp til at komme tilbage på nettet.... -så kunne kommunikationen herfra jo være fortsat over skriftlig korrespondance.
Mvh
Isabel
Isabel
 

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 25, 2010 10:54

Virker din forbindelse til internetet så nu?

Jeg ved ikke, hvad der har været galt, men dit internet virker helt uden sammenhæng med Java. Hvis du kun har slettet/tilføjet Java-pakker, kan de altså ikke påvirke din internetforbindelse. Den eneste forskel, pakkerne kan gøre, er, at der vil være visse ting, som du ikke kan - når du allerede er på nettet. Det kan fx være at bruge netbank eller spille visse spil hos TV2 eller Komogvind. Alt andet på nettet vil virke, også selvom din Java ikke virker.

Du må altså være kommet til at gøre noget andet end det, du har fået besked på her. Eller også har der været en fejl på din hardware eller din internetforbindelse hos internetudbyderen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Isabel » ons aug 25, 2010 18:43

Ihvertfald er alting iorden nu, det er det vigtigste. Tak for dit engagement. Kunne jeg bede om, at få slettet mit indlæg, så mit tlf nr ikke er til fri adgang for alle, der kommer denne vej forbi?
Mvh
Isabel
Isabel
 

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Klattrup » ons aug 25, 2010 19:00

Jeg har slettet nummeret
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Java i Firefox i Ubuntu

Indlægaf Isabel » tors aug 26, 2010 17:44

Tak!
Isabel
 

Foregående

Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron