Lightning - kompatibel ?

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Lightning - kompatibel ?

Indlægaf Jan Krag » søn nov 14, 2010 11:46

Hej

Ja, hvordan kan det være, at når jeg henter Lightning til Thunderbird, som en tilføjelse, så kan den ikke installeres, da den ikke er kompatibel med den udgave af Thunderbird, det er Thunderbird 3.1.6, men når jeg så bruger Programhåndtering, så kan den godt installeres, på engelsk, men den virker ?

Det er Linux Mint 10

Kommer Sunbird igen, eller er der kun Lightning nu ?
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Lightning - kompatibel ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 14, 2010 16:38

Der er ikke planlagt nye versioner af Sunbird. Med hensyn til Lightning, så skyldes problemet, at Mint bruger deres egen håndtering af Mozilla-programmerne (eller rettere, de bruger vist Ubuntus). Det er noget irriterende, fordi det giver problemer, som det du er stødt på, og det giver også problemer, fordi programmerne ikke opdateres lige så hurtigt som Mozillas udgivelser. Det betyder reelt, at der kan være åbne sikkerhedshuller i Ubuntu/Mint, selvom hullerne er lukket af Mozilla-folkene.

Jeg mener på et tidspunkt at have læst, at Mozilla på et tidspunkt vil lave en softwarekanal, så man kan få installeret Mozillas versioner, straks de kommer, i stedet for at skulle vente på, at Ubuntu og andre får distribueret opdateringerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Lightning - kompatibel ?

Indlægaf Jan Krag » søn nov 14, 2010 17:14

Hej Kim

Tak for svaret, det undrer mig så, at i Firefox kan jeg godt installere den ene udvidelse, jeg bruger, som en tilføjelse
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Lightning - kompatibel ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 14, 2010 18:15

Lightning er noget mere avanceret end de fleste udvidelser. Du kan evt. prøve at spørge i MozillaDanmarks forum, det kan være, at nogle derovre har mere styr på Lightning-udgaverne og Mint.

Faktisk har jeg selv en computer med Mint, hvor jeg har installeret Thunderbird og Lightning. Jeg har desværre ikke adgang til computeren i øjeblikket, men jeg mener, at det er en dansk Lightning, jeg har på den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Lightning - kompatibel ?

Indlægaf Jan Krag » tirs nov 16, 2010 11:44

Hej Kim
Det, at Lightning er på engelsk, kan måske hænge sammen med, at det er en beta-version, 1.0b2, som det har været ret længe, men beta udgaverne bliver ikke altid oversat, de venter til final-versionen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Lightning - kompatibel ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 16, 2010 12:14

Lightning er skam oversat - bl.a. af undertegnede. Det er sikkert Mint-/Ubuntu-folkene, der ikke har sat deres programhåndtering op til at håndtere de forskellige sprogudgaver.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron