Fjerne Ubuntu

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Fjerne Ubuntu

Indlægaf fedtmule61 » man dec 20, 2010 1:31

Jeg har installeret Ubuntu alene på min pc , men vil gerne have den fjernet igen og have win 7 på .... Hvordan gør jeg det ?
Den vil ikke tage imod nogle af min disc heller ikke den orginale win 7 Hvad skal jeg gøre ???

Fedtmule61
fedtmule61
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man dec 20, 2010 1:14

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 20, 2010 2:46

Hvad har du gjort med Windows 7-disken? Du skal indsætte disken og så genstarte computeren, så burde installationsprogrammet til Windows blive startet, og du vil få mulighed for at installere Windows 7 i stedet for Ubuntu.

Vær opmærksom på, at alle dine data vil blive overskrevet, så hvis du vil gemme noget, skal du lave en backup af det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf Jan Krag » man dec 20, 2010 14:22

Hej
Jeg mener, at du er nødt til at formatere disken, med et format, som Windows kan læse - NTFS
Windows kan ikke se eller læse Linux-disken, men du kan bruge en Ubuntu-CD, til at formatere disken. Start op med Ubuntu-Cd'en i drevet, når du kommer ind på skrivebordet, så skal du bruge programmet GParted til at formatere i NTFS
derefter kan du installere Windows normalt
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 20, 2010 15:17

Jan, hvis man booter på Windows-disken, skulle man helt automatisk få mulighed for at formatere harddisken i forbindelse med installationen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf Jan Krag » man dec 20, 2010 15:36

Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 20, 2010 17:50

Ok, og jeg må så erkende, at du har en bedre hukommelse end mig, snøft!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf Klattrup » man dec 20, 2010 18:01

Sidst jeg formaterede efter en Ubuntu installering (2 dage siden), var ubuntu skiven ikke nødvendig, der var det bare i med windows skiven og så kørte det
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf linux-abc.dk » man dec 20, 2010 21:04

Klattrup skrev:Sidst jeg formaterede efter en Ubuntu installering (2 dage siden), var ubuntu skiven ikke nødvendig, der var det bare i med windows skiven og så kørte det


Jeg mener ikke at det var et generelt problem der var dengang ved XP og Vista, men et meget ofte forekommende. Kan være at det er ændret med win7-skiven - har ikke prøvet (det vil jo også kræve at jeg havde en win7 og hva' sku' jeg bruge den til :wink: )
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf Klattrup » man dec 20, 2010 23:56

Jeg har heller ikke været udsat for det med xp skiver (hvilket jeg har brugt indtil for et par måneder siden), vista skiver har jeg aldrig haft så kan ikke udtale mig om dem
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Fjerne Ubuntu

Indlægaf linux-abc.dk » tirs dec 21, 2010 10:20

Jeg sad lige og prøvede at tænke til bage til de gange jeg selv har oplevet det - det fik mig til at google emnet. Jeg havde en mistanke om at det var, og formentlig stadig somme tider er, et bios problem og det ser ud til at mistanken er blevet bekræftet. Det ser også ud til at der er flere måder at klare problemet på alt efter bios-type, men den eneste universelle som ser ud til at virke hver gang, er den der linkes til højere oppe i tråden. Klattrup, du er bare ikke en af de uheldige :wink: (det gør vel heller ikke noget :) )
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron