Ubuntu 12.04 server - online gameserver

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Ubuntu 12.04 server - online gameserver

Indlægaf bedstefar » tors maj 17, 2012 22:55

Hej,

dejligt at finde et dansk forum for ubuntu.

Jeg har et par gameservers der er hosted ved en udbyder. Nu overvejer jeg at leje en hel maskin ved anden udbyder. Det betyder, at jeg gerne selv skulle være istand til at sætte serveren op. For at øve mig lidt på forhånd, har jeg taget en ældre pc i brug der hjemme. Asus bundkort med Athlon 1.4ghz og 1 gb ram - 120GB HDD
Må hellere starte med at fortælle, at jeg er ABSOLUT begynner til alt andet end windows XP. Har ingen kendskab til kommandoer og så videre for Linux. At forstå, og lære Linux i øjeblikket, vil være for meget for mig. Jeg ønsker kun at installer min computer med det nødvendigest, for at hoste et online spil. (som en øvelse)
Skal kort fortælle hvad Mr. Google har hjulpet mig med, frem til nu:

Ubuntu 12.04 server-i386 32bit

sudo apt-get install openssh-server

sudo apt-get update

sudo apt-get install --no-install-recommends ubuntu-desktop

Her er jeg så gået lidt i stå. Har jeg gang i det rigtige indtil videre ?
Lidt træls at sidde og rode med noget der evt. er forkert.
Feks, der var en masse muligheder at vælge mellem under installationen, etx2, ext3, ex4, og en masse andre. Hvad vil være det korrekt at vælge for en game-server ?

Hvad mangler jeg eventuelt at installere, udover spillet naturligvis ?

Når maskinen booter læser jeg: IP address for eth0: 10.0.0.4 - men det er jo ikke min egen IP. I "system settings" fra desktop virker "Network" ikke, "The system network services are not compatible with this version". Er jo sikkeret på grund af den begrænsede desktop jeg har installeret.
Jeg har internet forbindelse gennem Telenor, 4mb/500kb
Hvordan sætter jeg internet forbindelsen op, skridt for skridt ?

Er naturligvis åben for alle inputs brugere af dette forum måtte have.
Jeg håber på et svar, og at jeg evt. må henvende mig senere, hvis der opstår nye spørgsmål.

Med Venlig Hilsen
Bedstefar

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322)
bedstefar
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors maj 17, 2012 21:51

Re: Ubuntu 12.04 server - online gameserver

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 18, 2012 8:47

Jeg må erkende, at jeg har fokuseret på den mere brugervenlige del af Linu, og ikke serverdelen og dens kommandolinje. En af brugerne herinde, linux-abc, kan muligvis hjælpe dig. Jeg ved ikke, om han læser med i øjeblikket, prøv evt. hans eget forum:
http://www.linux-abc.dk/phpBB3/index.php

Og ellers kan de ganske givet hjælpe dig i Ubuntu Danmarks forum:
http://ubuntudanmark.dk/forum/

Held og lykke med projektet!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron