Installation af ubuntu 13.04

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Installation af ubuntu 13.04

Indlægaf K.N. » søn jul 07, 2013 22:21

Hej
Jeg er ny inden for Ubuntu 13.04, jeg har installeret det på en pcer med 4 ram uden problem. en bærbar med 512 ram, kan ikke installer det, er der muligt og hvordan? er der mindstekrav for ram, et godt styreprogram som har overhalet Windows
K.N.

Mozilla/5.0 (X11; Linux i686) AppleWebKit/537.22 (KHTML, like Gecko) Ubuntu Chromium/25.0.1364.160 Chrome/25.0.1364.160 Safari/537.22
K.N.
 

Re: Installation af ubuntu 13.04

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 07, 2013 23:49

Desktop-versionen kræver blot 256 MB RAM, så det burde ikke være manglende RAM, der blokerer installationen. Får du en fejlmeddelelse, når du forsøger at installere på den bærbare? I så fald, giv os den ordrette fejlmeddelelse.

Du kan også overveje Lubuntu, der er en letvægtsudgave, der kræver mindre af computerens hardware. Lubuntus hjemmeside: http://lubuntu.net/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Installation af ubuntu 13.04

Indlægaf K.N. » man jul 08, 2013 21:07

Hej igen

Tak for et hurtig svar, jeg fremsender det som den skriver når jeg forsøger at installerer Ubuntu 13.04, jeg har oversat det til dansk så det er ca som det står skrevet.Har også prøvet med Lubuntu det samme ord der skrives.

Denne kerne kræver følgende funktioner ikke til stede på cpu: PAE.
Til at starte, skal du bruge en kerne der passer til din cpu.

V.H.
K.N.
K.N.
 

Re: Installation af ubuntu 13.04

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 08, 2013 22:56

Du - og andre - skal endelig ikke prøve at oversætte fejlmeddelelser. Fordelen ved fejlmeddelelser er, at vi kan søge på nettet efter løsninger, og det kan vi ikke med en oversat tekst. I dette tilfælde var det dog ikke værre, end at jeg kunne gætte nok af den engelske tekst til at finde en forklaring og tre løsningsforslag.

Fra og med Ubuntu 12.04 kræver Ubuntu nogle særlige funktioner i processoren som gør det muligt for en 32-bit processor at benytte mere end 4 GB RAM. Læs mere og find løsningsforslagene på denne side:
http://askubuntu.com/questions/117744/h ... ot-present
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Installation af ubuntu 13.04

Indlægaf linux-abc.dk » ons jul 10, 2013 15:59

Kim Ludvigsen skrev:Desktop-versionen kræver blot 256 MB RAM, så det burde ikke være manglende RAM, der blokerer installationen.


Det er ikke helt rigtigt, Ubuntu foreskriver 384Mb http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Raring#Hardware_requirements og personligt vil jeg sige at 512Mb er minimum hvis det skal nogenlunde ordentligt og hurtigt.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Installation af ubuntu 13.04

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 10, 2013 16:57

He, jeg opgav at finde Ubuntu-siden efter at have rodet rundt på download-siden og whats new-siden. Jeg fandt i stedet systemkravene hos Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28 ... quirements

Men der er nu forskel på "foreskriver" og "kræver". Og i dette tilfælde var det et spørgsmål, om det var RAM'en, der forhindrede installation, ikke hvor hurtigt det gik, efter installationen.

K.N. Du må meget gerne vende tilbage, om du fik det til at virke. Det kan hjælpe andre, der leder efter en løsning på samme problem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Installation af ubuntu 13.04

Indlægaf Gæst » lør jul 13, 2013 22:37

Hej
Jeg kom videre med at bruge løsning 1: Installer Lubuntu , derefter installere de regelmæssige Ubuntu Desktop
Installer Lubuntu 12.04 32-bit , som ikke bruger en ikke-PAE kernel som standard.
Starter i det nye Lubuntu, kan vi derefter bl.a.skifte til Gnome Classic skrivebord og Ubuntu 12.04 LST. Nu har jeg fået en hurtig ældre pcer til at arbejde som ny igen.Tak for forslaget.
K.N.
Gæst
 


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron