hvordan fjernes Ubuntu fra harddisken?

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

hvordan fjernes Ubuntu fra harddisken?

Indlægaf michael2611 » tirs feb 10, 2015 23:53

Mit store problem er følgende.

Harddisken på min eks-Windows XP Home Premium er en 120 GB IDE og er blevet installeret med rester af Ubuntu. Jeg prøver alt mulige for at fjerne disse rester fra harddisken for at kunne geninstallere WINDOWS XP Home Premium igen, men indtil dato vil det simpelthen ikke lykkes. Spørgsmål: findes der en nem og helst gratis metode at slette disse rester fra harddisken? Ganske vist har jeg købt mig en CD for at slette alt på harddisken, men den virker ikke. Heller ej en boot-CD virker ikke. Og Windows XP installations CD-Rom virker heller ikke.
Jeg håber ikke, at den eneste løsning ville være at jeg bør købe en ny harddisk.
Jeg håber at høre snart fra jer.
Med venlig hilsen
Michael 2611

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/40.0.2214.93 Safari/537.36
michael2611
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs feb 10, 2015 23:32

Re: hvordan fjernes Ubuntu fra harddisken?

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 11, 2015 0:57

Hvad er det for rester, du har liggende?

Hvad sker der, når du starter på Windows XP's installations-CD? Hvis du får fejlmeddelelser, så gengiv dem her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: hvordan fjernes Ubuntu fra harddisken?

Indlægaf Gæst » fre dec 25, 2015 14:53

Man burde få tvangsopsagt sit internet abonnement, hvis man tilsluttede en XP computer til internettet.

Det systemet er usikkert og forældet, det skaber tilmed mere usikkerhed for andre internet brugere og virksomheder.

SÅ LAD VÆRE MED AT BRUG DET !!!!!!!

Men skal du være en kedelig person, så brug en live CD fra http://gparted.org/livecd.php eller start op på samme medie som du installerede Ubuntu fra og find gparted i Ubuntu live systemet.
Gæst
 


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron