2 ways of 'Live Preview' in Brackets

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

2 ways of 'Live Preview' in Brackets

Indlægaf pm-c » fre mar 20, 2020 18:52

Hej Forum!

Ifølge "Bracjets -> Help -> How to Use Brackets" er der 2 måder at bruge Live Preview på: With 'no backend' eller 'using your own backend'.
Den første er den mest interesante og kan afprøves på den indkluderede 'Getting Started' folder. 'Open Folder', klik på index.html og derefter på 'Live Preview', og man har en editor og det tilsvarende browserbillede. Redigering i editoren afspejles i browseren.

Samme fremgamgsmåde anvendt på min egen hjemmeside giver imidlertid en opfordring til at levere URL til et projekt:

SkærmbilledeBrackets.png

Hvis jeg angiver en sti til min lokale Apache-server og foldernavn som vist ovenfor, får jeg en fejlfri og fuldt funktionsdygtig kopi af min hjemmeside, men uden den tætte forbindelse mellem editor og browser som i metode 1 uden back end.

Er der nogen, der kan gennemskue, hvorfor jeg ikke kan få min hjemmeside til at virke med metode 1.

Venlig hilsen
Peter

Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/80.0.3987.149 Safari/537.36
pm-c
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn nov 18, 2012 12:10

Re: 2 ways of 'Live Preview' in Brackets

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 20, 2020 18:58

Er det en html-fil? Hvis det er en php-fil, er problemet nok, at der ikke er en php-fortolker i den indbyggede preview.

Du kan teste ved at omdøbe index.html i Getting Started-mappen og så indsætte noget php-kode i filen. Hvis den så ikke længere virker, gætter jeg sikkert rigtigt ovenfor, og ellers må fejlen ligge et andet sted.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: 2 ways of 'Live Preview' in Brackets

Indlægaf pm-c » fre mar 20, 2020 20:13

Tak for svaret.
Det er en php-fil.
Jeg vender tilbage.
pm-c
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn nov 18, 2012 12:10

Re: 2 ways of 'Live Preview' in Brackets

Indlægaf pm-c » lør mar 21, 2020 15:15

Hej Kim!

Du har ret i din formodning: kun index.html virker i 'no backend-mode'.
Jeg lavede 2 næsten identiske foldere, hvor den ene har nogle få linjer php og index.php, den anden index.html. De viste klart forskellen.
Brackets er nu heller ikke ringe i 'own backend-mode': et tryk på Ctrl+S i editoren viser straks ændringen i browseren.

Venlig hilsen
Peter
pm-c
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn nov 18, 2012 12:10


Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron