Dias show

Her kan du dele tips og tricks til computeren eller internettet med andre brugere i forummet.

Dias show

Indlægaf [email protected] » tors jul 22, 2010 16:11

Har en Medion Akoya med Intel Core tm i3 prozessor, som jeg er meget tilfreds med. Forsynet med Windows 7.
Spørgsmålet er:
Jeg har billeder liggende i mapper i nummerorden ((2010-06 celle - walsrode (01)) - (02) o.s.v., det ser ud til at være ok, men når jeg viser dem i "Dias Schow" komme de ikke i den angivne nummerorden, men i en vilkårligt orden.
Ligeledes er det galt i Nero 9.
Jeg har prøvet at sortere og omdøbe på forskellig måde uden resultat.
Er der en der kan hjælpe??
På forhånd tak
Poul
[email protected]
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man apr 02, 2007 17:22
Geografisk sted: Nyborg

Re: Dias show

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jul 25, 2010 21:33

Jeg har desværre ikke adgang til en Windows 7, men jeg mener, der er mulighed for i mappeindstillingerne eller et andet sted at vælge sorteringsmetoden - det har fx betydning for, om "aa" opfattes som "å" eller to styks "a".

Er det det indbyggede diasshow i Explorer (Windows' mappesystem), der håndterer sorteringen anderledes? I så fald lyder det lidt specielt.

Med hensyn til Nero, må du tjekke, om det er muligt at ændre på sorteringsindstillingerne i Nero.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Dias show

Indlægaf [email protected] » tirs jul 27, 2010 15:24

Jeg kan ikke ænddre noget i billedmappen, udover at man kan sorterer i de enkelte kolonner, men jeg har forsøgt, at kode med trecifferede numrer, og det har afhjulpet noget af problemet.
Men er modtager for yderligere gode råd.
Poul
[email protected]
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man apr 02, 2007 17:22
Geografisk sted: Nyborg

Re: Dias show

Indlægaf [email protected] » søn aug 22, 2010 13:33

Nu har jeg selv fundet løsningen på problemet. Det løses ved at starte "VIs dias", derefter højreklikke på diasset, hvorde så kommer et vindue frem med forskellige valgmulighedder. Der vælger man så hvad man vil have sat til, eller slået fra!!!
Såre simpelt for dem som ved det!
Men ellers tak for hjælpen
Poul :D
[email protected]
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man apr 02, 2007 17:22
Geografisk sted: Nyborg


Tilbage til Tips & Tricks - bruger til bruger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron