excel spreadsheet

Her kan du dele tips og tricks til computeren eller internettet med andre brugere i forummet.

excel spreadsheet

Indlægaf kjust » tirs jan 07, 2014 1:22

Jeg har fået et mega problem, når jeg kopierer betalingstransaktioner fra min bankkonto og indsätter dem i et Excel regneark (mit budget) så förstår Excel godt at der er numerisk data i nogle af felterne (cellerne) men ... banken bruger '.' som 1000 separator og ',' som decimal-punkt ,, Excel gör det modsatte og derfor kikser mine formler hele tiden

Hvad skal jeg göre ? og er der en måde at oversätte de numeriske felter inden jeg overförer dem til mit budget

ps. jeg har en eMachines model EL1850 ,, systemtyp: 64-bits operativsystem og Windows 7 Home Edition + Service pack 1

ps. ps. pc-en er köbt brugt ,, tidligere har den tilhört en student ,, derfor har jeg problem med Produkt Activation Key ,, studenten har ikke afleveret den til forhandleren da han byttede til en större pc

tidligere havde jeg MS2003 incl Word og Excel
dengang var der ingen problemer med bank-transaktionerne og Excel

nu er der 2007-udgaven i pc-en og derfor er der hele tiden problemer

håber nogen har et godt råd ,, jeg begynder at blive trät af at håndtaste mine numeriske värdier

Med vänlig hälsning. Kaspar Just

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
kjust
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør aug 02, 2008 1:34

Re: excel spreadsheet

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 07, 2014 5:18

Bankens brug er den korrekte i Danmark, mens din Excel og måske også resten af din computer bruger den amerikanske standard. Hvis du har samme problem i andre programmer, kan du ændre opsætningen i Windows, ellers kan du gøre det i Excel:

Klik på menupunktet Funktioner => Indstillinger => fanen Internationalt. Her kan du angive hvilke separatorer der skal benyttes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: excel spreadsheet

Indlægaf kjust » ons jan 08, 2014 12:27

Jeg er meget taknemlig og tilfreds med resultatet

1000 tak

Ja, Det virkede :) men först da jeg havde ändret indstilling i både Excel og Windows
kjust
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør aug 02, 2008 1:34


Tilbage til Tips & Tricks - bruger til bruger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron