Regler formeddelelser i Live Mail

Her kan du dele tips og tricks til computeren eller internettet med andre brugere i forummet.

Regler formeddelelser i Live Mail

Indlægaf meretejo » fre jun 06, 2014 16:35

I mit Windows Live Mail program blev alle min indkomne mails slettet, når jeg havde læst dem. Sådan var det ikke i Outlook Express.
Jeg vil gerne beholde min mails i hvert fald, så længe jeg selv ønsker det og syntes, det var var hamrende irriterende, at de bare sådan forsvandt.

Så oprettede jeg en ny mappe under INDBAKKE og kaldte den MINE MAILS.
Derefter åbnede jeg funktionen MAPPER og valgte: "Regler for meddelelser" og valgte til højre: NY.
I næste vindue, hvor der står: "Vælg en eller flere betingelser" satte jeg flueben ved: Hvor linien TIL indeholder personer
Derefter ses i nederste ramme en blånet tekst: "Indeholder personer" Den klikkr man på. Så åbnes en ny ramme, og der skriver man sin e-mailadresse og klikker i højre side på "Tilføj" og igen på OK. Nu et nyt vindue, hvor man i rammen, der hedder:" Vælg en eller flere handlinger" sætter flueben ved: "Flyt til den angivne mappe". I næste ramme ses så teksten: "Flyt til den angivne mappe" Klik på den blånede: "Angivne", og i næste vindue vælger du den nye mappe, du har oprettet. For mit vedkommende den jeg kaldte MINE MAILS.

Nu kommer alle mine nye mails ind i mappen MINE MAILS, og dér bliver de, til jeg selv sletter dem.
Håber andre kan bruge denne vejledning.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
Senest rettet af meretejo fre jun 06, 2014 20:51, rettet i alt 2 gange.
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: Regler formeddelelser i Live Mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 06, 2014 16:53

Hej meretejo

Jeg har ikke adgang til en Live Mail, men jeg tror ikke, dine mails er blevet slettet efter læsning. Jeg tror, du har en indstilling, der skjuler læste mails. Det vil i så fald sige, at du stadig har dem liggende, men at du bare ikke kan se dem. Prøv at åbne indbakken, og gennemgå så mulighederne i menuen og i egenskaberne for mappen. Indstillingen vil sandsynligvis hedde noget med "skjul læste" eller "vis kun ulæste".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Regler formeddelelser i Live Mail

Indlægaf meretejo » fre jun 06, 2014 21:33

Kim Ludvigsen skrev:Hej meretejo

Jeg har ikke adgang til en Live Mail, men jeg tror ikke, dine mails er blevet slettet efter læsning. Jeg tror, du har en indstilling, der skjuler læste mails. Det vil i så fald sige, at du stadig har dem liggende, men at du bare ikke kan se dem. Prøv at åbne indbakken, og gennemgå så mulighederne i menuen og i egenskaberne for mappen. Indstillingen vil sandsynligvis hedde noget med "skjul læste" eller "vis kun ulæste".[/quote
---------------------------------------------
Hej KIm!
Som altid tak for dit kommenterende svar.
gennemgå så mulighederne i menuen og i egenskaberne for mappen
skriver du.
Jeg kan forsikre dig om, at jeg har været inde i alle mulige indstillinger, fanekort efter fanekort, også "Avanceret", og i ingen af dem ses der markeringer, ved:
"skjul læste" eller "vis kun ulæste". Hverken i "Læsning" eller "Meddelelse".
Jeg havde jo også Live Mail installeret i den gamle Pc, og der oplevede jeg aldrig, at mails forsvandt fra indbakken.
Jeg begriber ikke, hvad det er for en funktion, der er markeret, som fjerner indkomne læste i indbakken. Jeg kan se, der er flere, der beklager sig over det samme problem, når jeg googler det.
Men med min opsætning af "Regel for meddelelser", går det jo for så vidt godt. Der er bare den hage ved det, at hvis, som du skriver, alle de mails, jeg får, ligger et eller andet sted i mit mailprogram, ved jeg ikke, hvordan jeg kan slette dem. :cry:

Mvh
meretejo
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: Regler formeddelelser i Live Mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 06, 2014 21:54

Jeg har fundet lidt hjælp, men det er vist til en gammel version, så det kan være anderledes i din version af Live Mail. Og hjælpen er på engelsk. Indstillingen skulle være her:
View => Current View => Show All Messages
Der er også et valg til gruppering, som du kan prøve at ændre, hvis ovenstående ikke gør nogen forskel.

En anden vejledning med danske menupunkter siger, at indstillingen er her:
Vis => Vis =>Filtrer meddelelser => Vis alle meddelelser
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Regler formeddelelser i Live Mail

Indlægaf meretejo » fre jun 06, 2014 22:02

meretejo skrev:I mit Windows Live Mail program blev alle min indkomne mails slettet, når jeg havde læst dem. Sådan var det ikke i Outlook Express.
Jeg vil gerne beholde min mails i hvert fald, så længe jeg selv ønsker det og syntes, det var var hamrende irriterende, at de bare sådan forsvandt.

Så oprettede jeg en ny mappe under INDBAKKE og kaldte den MINE MAILS.
Derefter åbnede jeg funktionen MAPPER og valgte: "Regler for meddelelser" og valgte til højre: NY.
I næste vindue, hvor der står: "Vælg en eller flere betingelser" satte jeg flueben ved: Hvor linien TIL indeholder personer
Derefter ses i nederste ramme en blånet tekst: "Indeholder personer" Den klikkr man på. Så åbnes en ny ramme, og der skriver man sin e-mailadresse og klikker i højre side på "Tilføj" og igen på OK. Nu et nyt vindue, hvor man i rammen, der hedder:" Vælg en eller flere handlinger" sætter flueben ved: "Flyt til den angivne mappe". I næste ramme ses så teksten: "Flyt til den angivne mappe" Klik på den blånede: "Angivne", og i næste vindue vælger du den nye mappe, du har oprettet. For mit vedkommende den jeg kaldte MINE MAILS.

Nu kommer alle mine nye mails ind i mappen MINE MAILS, og dér bliver de, til jeg selv sletter dem.
Håber andre kan bruge denne vejledning.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
meretejo skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Hej meretejo

Jeg har ikke adgang til en Live Mail, men jeg tror ikke, dine mails er blevet slettet efter læsning. Jeg tror, du har en indstilling, der skjuler læste mails. Det vil i så fald sige, at du stadig har dem liggende, men at du bare ikke kan se dem. Prøv at åbne indbakken, og gennemgå så mulighederne i menuen og i egenskaberne for mappen. Indstillingen vil sandsynligvis hedde noget med "skjul læste" eller "vis kun ulæste".[/quote
---------------------------------------------
Hej KIm!
Som altid tak for dit kommenterende svar.
gennemgå så mulighederne i menuen og i egenskaberne for mappen
skriver du.
Jeg kan forsikre dig om, at jeg har været inde i alle mulige indstillinger, fanekort efter fanekort, også "Avanceret", og i ingen af dem ses der markeringer, ved:
"skjul læste" eller "vis kun ulæste". Hverken i "Læsning" eller "Meddelelse".
Jeg havde jo også Live Mail installeret i den gamle Pc, og der oplevede jeg aldrig, at mails forsvandt fra indbakken.
Jeg begriber ikke, hvad det er for en funktion, der er markeret, som fjerner indkomne læste i indbakken. Jeg kan se, der er flere, der beklager sig over det samme problem, når jeg googler det.
Men med min opsætning af "Regel for meddelelser", går det jo for så vidt godt. Der er bare den hage ved det, at hvis, som du skriver, alle de mails, jeg får, ligger et eller andet sted i mit mailprogram, ved jeg ikke, hvordan jeg kan slette dem. :cry:

Mvh
meretejo

--------------------------------------------------------------------
Hej igen Kim.

En kommentar til mit sidste indlæg :

Der er bare den hage ved det, at hvis, som du skriver, alle de mails, jeg får, ligger et eller andet sted i mit mailprogram, ved jeg ikke, hvordan jeg kan slette dem. :cry:


Nu har jeg fundet ud af, at hvis jeg går i min indbakke og i søgefeltet opgiver min e-mailadresse, så vises et svar: "Søg i indbakke"
og når jeg klikker på det, åbnes en lille bitte menu, hvor der står: "Alle Mails". og når jeg klikker på det vises ALLE min mails.
Der kan jeg slette dem!

Men at få mine nye mails i indbakke magter jeg ikke. :cry:
Mvh og god pinse!
meretejo
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: Regler formeddelelser i Live Mail

Indlægaf meretejo » lør jun 07, 2014 13:33

Kim Ludvigsen skrev:Jeg har fundet lidt hjælp, men det er vist til en gammel version, så det kan være anderledes i din version af Live Mail. Og hjælpen er på engelsk. Indstillingen skulle være her:
View => Current View => Show All Messages
Der er også et valg til gruppering, som du kan prøve at ændre, hvis ovenstående ikke gør nogen forskel.

En anden vejledning med danske menupunkter siger, at indstillingen er her:
Vis => Vis =>Filtrer meddelelser => Vis alle meddelelser

-------------------------------------------------
Hej Kim.
Tak for ovenst. svar.
Nu har jeg imidlertid fundet noget, jeg ikke rigtig kendte til. Live Mail er kommet i flere versioner. Den sidste, som jeg har hentet, har nogle andre indstillinger, end den jeg havde på min gamle pc. Der findes i startsiden af programmet nogle funktioner, en hedder "VIS" og vælger man den, er der blandt andre div. indstillinger så som "Ny Visning", "Vis" og "Filtre" m.fl. Jeg åbnede dem en efter en, og fandt frem til et sted hvor der skulle rettes fra Skjul til Vis.Efter den rettelse lå alle min indkomne mails i INDBAKKE.
Således er alt i den skønneste orden.
Jeg må sige som Jørgen Ryg: "Hvorfor fa'en skal det være så svært?"-

Tak for alleckommentarer og hjælp, der bragte mig på sporet
nok engang GOD PINSE.
Mvh
meretejo
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24


Tilbage til Tips & Tricks - bruger til bruger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron