netværks indstilling

Her kan du dele tips og tricks til computeren eller internettet med andre brugere i forummet.

netværks indstilling

Indlægaf tol » tirs jul 05, 2016 18:44

Jeg har en xp pc1 der kører i et lokalt hjemme netværk med en win 8.1 pc2 gennem router/switch.
Der er samme workgroup navn på begge og når jeg ser på pc1 under netværksteder og samme workgroup vises både pc1 og pc2. jeg klikker på pc2 og kan se en C mappe og en Users mappe. Jeg vil kopiere en tom txt. fil fra pc1 til pc2. Jeg klikker på C mappen og får nu vist et vindue med adgang nægtet grundet manglende tilladelse. Hvis jeg klikker på Users mappen og vælger mappen Public kan jeg godt kopiere txt. filen hertil. På pc2 (win8,1)har jeg under fildeling opsat indstillingerne til at alle som er i samme arbejdsgruppe skal kunne dele alt. Hvad går der galt og skal jeg rette i nogle indstillinger ?
Ps. Den modsatte vej fra win 8,1 pc2 til xp pc1 som har delt c drev er der ingen problemer.
Mon der er nogen som har en løsning ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/49.0.2623.112 Safari/537.36
tol
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs jul 05, 2016 18:38

Re: netværks indstilling

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 06, 2016 15:05

Jeg er ikke ekspert i Windows-netværk, så umiddelbart kan jeg ikke give dig en løsning, men jeg fandt denne supportartikel hos Microsoft, måske den kan hjælpe dig:
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/304040

Se især afsnittet Retningslinjer. Den engelske udgave af artiklen er lidt mere oplysende, det fremgår fx at et problem som det du beskriver kan opstå, hvis du har opgraderet til Windows XP fra tidligere versioner af Windows:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/304040
Her er det afsnittet Expected upgrade behavior (Known issues), der kan være relevant.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Tips & Tricks - bruger til bruger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron