Undgå at blive sporet på nettet

Her kan du dele tips og tricks til computeren eller internettet med andre brugere i forummet.

Undgå at blive sporet på nettet

Indlægaf netkablet » ons jul 13, 2016 6:52

Jeg har været med til at skrive en omfattende post omkring at undgå sporing af sin internet-aktivitet: [url]***[/url] Håber I finder den nyttig.
Hvis nogen af jer har nogle gode tips der burde komme med i indlægget så skriv dem gerne her, så vi kan få det hele med.

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_5) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.103 Safari/537.36
netkablet
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons jul 13, 2016 6:47

Re: Undgå at blive sporet på nettet

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 13, 2016 8:02

Hej netkablet

Jeg har fjernet linket til din ellers interessante artikel, som er mere nuanceret, end man ellers ser. Det har jeg gjort, fordi du ikke er bruger her, hvorfor dit indlæg udelukkende er for at skaffe dig selv links - det som vi jo normalt kalder spam.

Selvom artiklen er mere nuanceret end så mange andre, så kunne jeg godt savne lidt i den. Fx en uddybning om cookies, som er det, som medierne ofte skriver om. Cookies er reelt ikke ret farlige, og hvis man vænner folk til at slette dem hele tiden, så fjerner man også noget af grundlaget for økonomien på nettet - altså den del der giver os alle sammen interessant indhold mod, at vi ser reklamer og så køber noget. Facebook og andre der sporer os behøver slet ikke bruge cookies, de kan bare gemme det hele i deres egen database.

Det kunne måske også have været interessant med en uddybning af, hvorfor det er problematisk med mobile enheder. Måske ikke så meget på grund af reklamerne, men på grund af de tilladelser, som man giver de forskellige apps (jeg har selv lavet denne side om problemet).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Undgå at blive sporet på nettet

Indlægaf netkablet » fre jul 15, 2016 8:49

OK helt fint, tak for feedback!
netkablet
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons jul 13, 2016 6:47


Tilbage til Tips & Tricks - bruger til bruger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron