RSS feed på hjemmeside.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: RSS feed på hjemmeside.

Indlægaf jagtoasen » fre aug 06, 2010 19:43

Hej kim

Kan jeg sende dig min kode så du kan se om jeg er helt gal på den....?

Torben Jagtoasen.com
jagtoasen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 06, 2010 20:10

Du har fået lagt to feeds op på din side. Feedene er korrekt indsat i din sides kode, så man får vist et feed-ikon, når man besøger din hjemmeside.

Jeg har kigget på det, der ligger på http://jagtoasen.com/feed og det ser også rigtigt ud, du skal bare have tilføjet noget indhold i feedet, i øjeblikket har du kun én nyhed. Den virker til gengæld helt fin. Der er en overskrift, en kort tekst og et link. Det hele virker som det skal, omend der ikke linkes til debatforummet, som der står - men det skyldes vel, at det kun er en prøve, du har lavet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 06, 2010 20:20

Det andet feed virker også.

Begge kræver dog manuel opdatering, og du kan ikke bruge dem til forummet - som jeg kan regne ud, at det ene er beregnet til. Til forummet skal du bruge et mere specielt feed i form af et såkaldt mod til forummet. Det er en php-fil, der skal uploades til forummets mappe, og der skal muligvis også laves et par ændringer i forummets filer. Det skulle der i hvert fald i det, som jeg bruger.

Der findes flere forskellige, og jeg kan ikke lige huske, hvad mit hedder, eller hvor jeg hentede det.

Efter en søgning på Google fandt jeg dette:
http://phpbbservices.com/smartfeed/
som vist ikke kræver manuel tilretning af de forskellige filer. I stedet kan det vist gøres inde fra forummets administratormodul. Jeg vil understrege, at jeg ikke har prøvet ovenstående mod, og jeg kan derfor ikke sige noget om brugervenligheden eller sikkerheden i det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 06, 2010 20:26

Jeg har læst nogle kommentarer til Smartfeed-mod'et inde på phpbb's forum, og det ser ud som om, det er et reelt mod, så der burde ikke være nogen speciel risiko ved at installere det. Min advarsel i forrige indlæg skyldes, at jeg altid er lidt forsigtig med programmer fra ukendte hjemmesider.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jagtoasen » lør aug 07, 2010 23:14

Hej Kim

Jeg syntes selv at det begynder at give lidt mening med dette rss feed, forummet kører, men selve hjemmesiden giver mig ingen mening, kan jeg ikke selv lave feed indlæg, og hvis jeg kan hvordan gør jeg så det :?: , for forummet passer jo sig selv ligesom besøgende ligger indlæg op.

Men selve siden hvordan laver jeg feed indlæg til denne.....?

Sidst men ikke mindst, din rss knap i toppen af forummet ( det blå stykke ), hvordan ligger du det op.....?

Torben
Jagtoasen.com
jagtoasen

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 08, 2010 1:49

Mod'et til forummet henter automatisk altid det nyeste indhold fra debatdatabasen. Så når du har fået installeret mod'et, kører det af sig selv.

Helt så nemt går det ikke med feedet til din egen side. Her skal du selv forsyne feedet med overskrift, resume og et link til siden.

Hvis du bruger en feed-editor, er det ikke særlig nørdet, du skal sikkert bare udfylde nogle felter med de nødvendige oplysninger. Hvis du laver det i hånden, skal du have styr på xml-koderne i feed-filen. Det er ikke helt så svært som at lave hjemmesider i hånden, fordi der er færre koder at holde styr på, men du er nok alligevel bedre tjent med en rss-editor. Prøv med en af de dem, jeg nævnte tidligere.

Knappen øverst i forummet er noget nørdet at få indsat, fordi man skal rode med forummets filer. Den er dog ikke nødvendig mere. I dag viser alle browsere, når en side har et feed. Firefox viser det fx i adressefeltet, mens Internet Explorer viser det i værktøjslinjen. Da jeg i sin tid indsatte knappen, viste Internet Explorer ikke noget, når en side har et feed.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne