Sikkerhedscertifikater

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sikkerhedscertifikater

Indlægaf JJ » fre jan 28, 2011 20:06

Hej
I den seneste tid er der stedse flere meddelelser der kommer på mange websteder: "sikkerhedscertifikatet er udløbet, eller ugyldigt". Nu er den også dukket op på Forlaget Libris' site, ud over andre sites, som jeg kender som dybt seriøse. Er det et forsøg fra Microsoft på at kontrollere nettet, eller hvad går det ud på. Der må være andre en mig der er stødt på det. Det er drønirriterende at lukke alle disse advarselsbokse, som jeg finder inderligt overflødige. Min software er XP med SP 1 og 2, Win Internet Explorer 8 og Spyware Doctor. Please help me......!
Joen Jensen
Søborg
JJ

Re: Websteder

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 28, 2011 21:31

Det er sandsynligvis hjemmesiderne, der ikke har fået opdateret deres certifikater til sikker forbindelse. I så fald er det noget rod fra deres side. Det kan dog også være, at din browser ikke har fået opdateret sine sikkerhedscertifikater, og i så fald er det noget rod fra browserens side.

Hvilken browser bruger du? Hvis det er Internet Explorer, så prøv at besøge Windows Update og hent alle vigtige opdateringer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Sikkerhedscertifikater

Indlægaf triangel » fre jan 28, 2011 23:03

Tak for hjælpen. Det var egentlig ikke nødvendigt med update - lige nu. W.Update strittede nemlig imod og ville ikke installere pga. forkert tid,: pc' ens ur stod på bundkortets fødselsdag i 2001, det var nok til at forårsage miseren. Uret er nu stillet, men jeg må hellere se at få købt det back-up batteri.
venlig hilsen
Joen Jensen
triangel

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 29, 2011 6:34

Åh ja, det burde jeg have tænkt på som en mulighed. Forkert tid, kan netop udløse det problem, hvis den forkerte tid ligger på den forkerte side af certifikatets udløbsdato.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » lør jan 29, 2011 14:54

Der findes en SP 3 til XP, så det vil være en god ting at blive up-to-date med opdateringer :)
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Tilbage til Hjælp til alt