Sidste årtusinde

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Sidste årtusinde

Indlægaf Klattrup » fre mar 25, 2011 14:29

Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Sidste årtusinde

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 25, 2011 18:38

Vil du også have blinkende tekst, rulletekster og musik på siden? :roll:

Menuen er lavet i en tabel, fordi jeg på det tidspunkt ikke kunne lave den slags i en liste - det var vist også ret nyt dengang. Gifferne skyldes nok, at jeg bruger nogle tegninger fra et ældgammelt tegneprogram, hvor jeg har licens til en CD fyldt med tegninger. Og da jeg ikke selv kan lave den slags, var det jo nemmest at bruge dem på CD'en.

Det ser lidt bedre ud med det site, som jeg sidder og arbejder på: http://rejse-til-thailand.dk - omend det også udløser et minus. Her vil jeg dog påstå, at det er How 90's, der har et problem. Siden har annoncer fra Google, og den slags er placeret i en iframe. Det bør ikke udløse et minus, tværtimod.

Så vidt jeg har forstået, kan iframes nemlig være med til at forhindre problemer ved eksternt indhold. Og jeg har tænkt mig at bruge den slags også til andre ting. Fx har jeg en valutakurs, som hentes fra Nationalbanken, og jeg har været ude for, at banken ikke har svaret, hvilket forhindrer hele siden i at blive indlæst. Så vidt jeg har forstået, så vil en placering af valutaboksen i en iframe betyde, at siden loades, og at det blot er iframen, der ikke loades, når banken ikke svarer. Ditto med nyhedsboks og blogs på siden Aktuelt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sidste årtusinde

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 25, 2011 19:53

Når du nu er så ond, så skal din side selvfølgelig også lige have en tur i maskinen ... ØV! Jeg tror, jeg går tidligt i seng.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Sidste årtusinde

Indlægaf Klattrup » fre mar 25, 2011 20:04

høhø det var nu også ment med humor.

hvad min side angår er den blevet noget videre simplificeret gennem årene, gider ikke engang hardcode selv mere, så bruger gpEasy CMS til den
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Sidste årtusinde

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 25, 2011 20:27

Klattrup skrev:hvad min side angår er den blevet noget videre simplificeret gennem årene, gider ikke engang hardcode selv mere, så bruger gpEasy CMS til den


Ah, så er det jo ikke så sært, at du kan opnå 0% 90's, når du sådan snyder. Jeg tror, at 90's-siden skal bogmærkes til brug i webdesign-grupperne. Hvis ellers man tør tro, at vedkommende, det går ud over, har humor.

Jeg må indrømme, at jeg er lidt nørdet med hensyn til håndkodning. Jeg synes, det er sjovt at sidde og kode - især når jeg skal finde ud af nye ting, som fx min bloghenter i PHP. Undervejs kan jeg sidde og bande og svovle, men det føles rigtigt skønt, når det så lykkes at få det til at virke.

Desværre er jeg ikke rigtig nørd, så jeg har glemt det hele næste gang, jeg skal lave noget lignende. Men hva', så får jeg jo fornøjelsen endnu engang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst