Ændre drevbogstav eft kloning

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ændre drevbogstav eft kloning

Indlægaf Herlevmanden » tors okt 26, 2017 21:15

Ændre drevbogstav efter kloning af C: til anden hdd.

Den originale OS, win10, er på en lille ssd hdd, men jeg har klonet OS til en anden hdd som nu har drevbogstav D:
Jeg har ikke mulighed for at ændre D til C: på den anden hdd hvortil klonen er lagt og ej heller delete den originale C: på ssd hdd.

Hvis jeg fjerner kablet/strøm fra ssd hdd vil pc så automatisk boote op på den ny C:?

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 10_2_1 like Mac OS X) AppleWebKit/602.4.6 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14D27 Safari/602.1
Herlevmanden
 

Re: Ændre drevbogstav eft kloning

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 26, 2017 22:14

Det vil ikke virke på den måde, da du ikke får oprettet bootsektor og andet nødvendigt ved en kloning. I stedet skal du:
Opret et installationsmedie fra din nuværende Windows på en CD/DVD eller en USB-nøgle.
Sluk computeren og frakobl din SSD-harddisk.
Boot på installationsmediet og installer Windows på den anden harddisk.

Jeg ved ikke, om det er muligt at få din klon til at virke, men det vil i så fald vist være betydeligt mere nørdet og besværligt end ovenstående.

Tilføjelse: Du kan muligvis snyde lidt. Efter du har frakoblet din SSD-harddisk og bootet på installationsmediet, kan du prøve, om du har mulighed for at reparere den klonede Windows på den anden harddisk. I så fald vil reparationen oprette bootsektor og gøre klonen bootbar.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Ændre drevbogstav eft kloning

Indlægaf Gæst » fre okt 27, 2017 8:06

Super mange TAK Kim. Dit forslag lyder rigtigt - det prøver jeg.
Tak




Kim Ludvigsen skrev:Det vil ikke virke på den måde, da du ikke får oprettet bootsektor og andet nødvendigt ved en kloning. I stedet skal du:
Opret et installationsmedie fra din nuværende Windows på en CD/DVD eller en USB-nøgle.
Sluk computeren og frakobl din SSD-harddisk.
Boot på installationsmediet og installer Windows på den anden harddisk.

Jeg ved ikke, om det er muligt at få din klon til at virke, men det vil i så fald vist være betydeligt mere nørdet og besværligt end ovenstående.

Tilføjelse: Du kan muligvis snyde lidt. Efter du har frakoblet din SSD-harddisk og bootet på installationsmediet, kan du prøve, om du har mulighed for at reparere den klonede Windows på den anden harddisk. I så fald vil reparationen oprette bootsektor og gøre klonen bootbar.
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster

cron