DAT filer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

DAT filer

Indlægaf bossen » lør mar 10, 2018 10:33

Hvorledes åbner man en DAT-fil. Eller kan man omdøbe filen til jpg

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.186 Safari/537.36
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 10, 2018 10:40

Det kommer an på ...

DAT-filer kan være mange forskellige ting, og i nogle programmer kan filer af én fil-type blive omdøbt til en DAT-fil, fx hvis programmet ikke kan genkende filen. Hvis du er sikker på, at filen er et billede i JPG-format, så kan du bare omdøbe filtypen til JPG.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: DAT filer

Indlægaf bossen » man mar 12, 2018 11:06

Kim Ludvigsen skrev:Det kommer an på ...

DAT-filer kan være mange forskellige ting, og i nogle programmer kan filer af én fil-type blive omdøbt til en DAT-fil, fx hvis programmet ikke kan genkende filen. Hvis du er sikker på, at filen er et billede i JPG-format, så kan du bare omdøbe filtypen til JPG.


Det vil jeg prøve
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf bossen » man mar 12, 2018 11:48

bossen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Det kommer an på ...

DAT-filer kan være mange forskellige ting, og i nogle programmer kan filer af én fil-type blive omdøbt til en DAT-fil, fx hvis programmet ikke kan genkende filen. Hvis du er sikker på, at filen er et billede i JPG-format, så kan du bare omdøbe filtypen til JPG.


Det vil jeg prøve

Det hjalp ikke, så nu er jeg i tvivl om det er en video eller foto
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 12, 2018 14:14

Måske filstørrelsen kan give dig en ledetråd. Hvis den fylder mange MB kan det være en video, du kan så prøve at åbne filen i et filmprogram. Hvis den kun fylder få KB kan det måske være en tekst-fil, og du kan så prøve at åbne den med notesblok. Hvordan du har fået fat i filen kan også give en ledetråd, så hvis du ikke kan åbne den med et filmprogram eller Notesblok, så prøv at fortælle, hvordan du har fået filen, og hvor meget den fylder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: DAT filer

Indlægaf bossen » man mar 12, 2018 15:11

Kim Ludvigsen skrev:Måske filstørrelsen kan give dig en ledetråd. Hvis den fylder mange MB kan det være en video, du kan så prøve at åbne filen i et filmprogram. Hvis den kun fylder få KB kan det måske være en tekst-fil, og du kan så prøve at åbne den med notesblok. Hvordan du har fået fat i filen kan også give en ledetråd, så hvis du ikke kan åbne den med et filmprogram eller Notesblok, så prøv at fortælle, hvordan du har fået filen, og hvor meget den fylder.

Videoen eller fotos er fra 2003 så jeg kan ikke huske hvad jeg lavede.
Et andet problem: Jeg har indkøbt et bilkamera og vil gerne vise resultaterne på facebook men, hvilket program skal jeg bruge til det
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 12, 2018 15:50

Med hensyn til DAT-filen, så kan filstørrelsen som sagt give et godt fingerpeg.

Du skriver ikke, om du vil redigere i din video fra bilkameraet. Hvis du ikke vil redigere, kan du sikkert bare uploade den, som den er. Facebook understøtter de fleste formater:
https://www.facebook.com/help/218673814 ... _permalink

Vil du redigere, kan du finde anmeldelser af fem gratis programmer her:
https://www.iskysoft.com/video-editing/ ... ws-10.html

De burde alle kunne bruges, hvis du bare vil klippe lidt og fx fjerne uinteressante dele af filmen. Men de kan selvfølgelig også mere end det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: DAT filer

Indlægaf bossen » tirs mar 13, 2018 12:06

Kim Ludvigsen skrev:Med hensyn til DAT-filen, så kan filstørrelsen som sagt give et godt fingerpeg.

Du skriver ikke, om du vil redigere i din video fra bilkameraet. Hvis du ikke vil redigere, kan du sikkert bare uploade den, som den er. Facebook understøtter de fleste formater:
https://www.facebook.com/help/218673814 ... _permalink

Vil du redigere, kan du finde anmeldelser af fem gratis programmer her:
https://www.iskysoft.com/video-editing/ ... ws-10.html

De burde alle kunne bruges, hvis du bare vil klippe lidt og fx fjerne uinteressante dele af filmen. Men de kan selvfølgelig også mere end det.


Så vidt jeg kan se er det kun prøveversioner på iskysoft
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 13, 2018 15:15

Jeg må med skam og meget røde ører erkende, at jeg ikke tjekkede siden nærmere. Jeg lod mig mislede af at der stod gratis og open source ved nogle af dem. Jeg kan nu se, at siden ikke er særlig troværdig. Dels er der links til betalingsudgaver i stedet for gratis udgaver og dels er der links direkte til exe-filer, hvilket normalt ikke er så smart i vore dage.

Du skriver ikke noget om dit behov, så det er svært at vide, hvor meget du forlanger af et redigeringsprogram. Jeg bruger selv programmet Openshot, der kan klippe og klistre i en video, og som kan tilføje enkelte effekter. Det er oprindeligt et Linux-program, men det findes også i en Windows-version. Openshot er open source og helt gratis: https://www.openshot.org/download/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: DAT filer

Indlægaf bossen » ons mar 14, 2018 11:32

Kim Ludvigsen skrev:Jeg må med skam og meget røde ører erkende, at jeg ikke tjekkede siden nærmere. Jeg lod mig mislede af at der stod gratis og open source ved nogle af dem. Jeg kan nu se, at siden ikke er særlig troværdig. Dels er der links til betalingsudgaver i stedet for gratis udgaver og dels er der links direkte til exe-filer, hvilket normalt ikke er så smart i vore dage.

Du skriver ikke noget om dit behov, så det er svært at vide, hvor meget du forlanger af et redigeringsprogram. Jeg bruger selv programmet Openshot, der kan klippe og klistre i en video, og som kan tilføje enkelte effekter. Det er oprindeligt et Linux-program, men det findes også i en Windows-version. Openshot er open source og helt gratis: https://www.openshot.org/download/


Tak for det den vil jeg prøve. Há en god dag
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf Gæst » søn mar 18, 2018 11:49

bossen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Jeg må med skam og meget røde ører erkende, at jeg ikke tjekkede siden nærmere. Jeg lod mig mislede af at der stod gratis og open source ved nogle af dem. Jeg kan nu se, at siden ikke er særlig troværdig. Dels er der links til betalingsudgaver i stedet for gratis udgaver og dels er der links direkte til exe-filer, hvilket normalt ikke er så smart i vore dage.

Du skriver ikke noget om dit behov, så det er svært at vide, hvor meget du forlanger af et redigeringsprogram. Jeg bruger selv programmet Openshot, der kan klippe og klistre i en video, og som kan tilføje enkelte effekter. Det er oprindeligt et Linux-program, men det findes også i en Windows-version. Openshot er open source og helt gratis: https://www.openshot.org/download/


Tak for det den vil jeg prøve. Há en god dag

Har nu prøvet det program du foreslog men, det er alt for langsomt. Kan programmet uploade til Facebook. A pro po Når jeg vil uploade fra Movie Maker får jeg denne fejl: 0x800488e5. Jeg har søgt på nettet og har fundet mange programmer der skulle løse dette problem, de koster alle sammen penge. Findes der et gratis program
Gæst
 

Re: DAT filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 18, 2018 12:06

Nej, OpenShot kan ikke uploade direkte til Facebook eller andre steder, i stedet skal man gemme filen og så uploade den manuelt. Fejlen i Movie Maker kan muligvis også skyldes, at du prøver at uploade direkte. Gem i stedet filen, og upload den så manuelt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: DAT filer

Indlægaf bossen » søn mar 18, 2018 13:22

Kim Ludvigsen skrev:Nej, OpenShot kan ikke uploade direkte til Facebook eller andre steder, i stedet skal man gemme filen og så uploade den manuelt. Fejlen i Movie Maker kan muligvis også skyldes, at du prøver at uploade direkte. Gem i stedet filen, og upload den så manuelt.

Tak min ven
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf bossen » søn mar 18, 2018 14:20

bossen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Nej, OpenShot kan ikke uploade direkte til Facebook eller andre steder, i stedet skal man gemme filen og så uploade den manuelt. Fejlen i Movie Maker kan muligvis også skyldes, at du prøver at uploade direkte. Gem i stedet filen, og upload den så manuelt.

Tak min ven

Nu har jeg gemt filen men, hvordan kommer jeg videre
bossen
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn okt 09, 2016 9:43

Re: DAT filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 18, 2018 14:31

Der må være en upload-funktion i Facebook. Jeg bruger ikke personligt Facebook, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig nærmere med mulighederne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster

cron