Kan ikke få lyd på min pc

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 16:55

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har fået et stort problem – min lyd er forsvundet.
Min pc er en Asus og jeg åbnede dialogen: ”Asus Realtek HD Adio-konfiguration” for at se om jeg kunne bruge denne facilitet til at justere noget musik, som jeg ville optage.
Men desværre er jeg nok kommet til at trykke på de forkerte valgmuligheder i konfigurationsboksen – for efter at have lukket for boksen kan jeg ikke længere høre en lyd. Jeg prøvede fx at åbne Youtube og valgte så en tilfældig melodi, og hvor jeg inden (katastrofen) fint kunne høre lyden, er min pc nu fuldstændig tavs.
Kan I hjælpe mig med at få min lyd tilbage ?
Desværre kan jeg ikke sende jer et skærmdump af dialogboksen – jeg kan i hvert fald ikke se hvordan, men er der en mulighed for at sende dig en mail, så jeg kan vedhæfte skærmdumpet, kan det måske hjælpe jer med at finde problemet.
Venlig hilsen
Lars H.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:59.0) Gecko/20100101 Firefox/59.0
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 05, 2018 18:01

Hej Lars

Du skal nok bare ind og rette tilbage til dit lydkort i indstillingerne, men prøv lige først, om du kan høre lyd fra andre kilder end Youtube. Har du musik eller video liggende på din computer, så prøv, om de afspilles med lyd.

Hvis du heller ikke har lyd fra andre kilder end Youtube:

Bemærk, at når du indstiller lyd i Windows, har du to muligheder: en for afspilning af lyd og en for optagelse af lyd. Højreklik på højtalerikonen på proceslinjen, og vælg Afspilningsenheder. Prøv at lege lidt med de forskellige valg der (du skal sandsynligvis blot vælge Højtalere). Tjek også, lydstyrken.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 18:20

Hej Kim

Jeg kan heller ikke høre de musikstykker som jeg har liggende på min pc.
Og når jeg højreklikker på højtalerikonet og vælger Afspilningsenheder, så får jeg dialogboksen "Lyd" frem og i den er der et markeret grønt flueben ud for en tekst: "Realtek Digital Output- Realtek High Definition Audio - Standardenhed"
Men det sker der ikke noget ved - jeg kan stadig ikke få en lyd frem.
Lige oven over denne dialog står der: "Højttalere - realtek High definition Audio - Ikke tilsluttet"
Jeg kan heller ikke høre systemlyde (tror jeg nok de hedder) altså når jeg fx ændrer lydstyrken på højtalerikonet ved at trække i den bar som er der, hvilket jeg jo kunne høre før.

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 05, 2018 18:38

Hej Lars

Har du ikke andre afspilningsenheder derinde? Når der står, at Realtek High Definition Audio ikke er tilsluttet, så kan det være fordi det ikke er dem, du har sluttet til computeren. Eller det kan være, at de er slukkede, eller at ledningen ikke sidder ordentlig i.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 19:08

Jeg ved ikke hvad du mener med "andre afspilingsenheder derinde", men når jeg klikker på den dialog, du nævner, sker der intet. Højreklikker jeg på den og får "Egenskaber for Højttalere" står der: "Brug denne enhed (aktiver) Og jeg trykker OK, men der kommer stadig ikke lyd!
Der er ikke løse forbindelser. - jeg har heller ikke eksterne højttalere
Det er noget kompliceret for mig at redegøre for problemet, især fordi jeg ikke aner noget om de tekniske detaljer, så vil det være muligt at sende dig en mail med de vedhæftede skærmdump.
Du har tidligere nævnt noget om lydkort-indstillinger - før jeg prøvede det andet, du foreslog. Vil det hjælpe at rette i lydkortet - og hvis du mener det, hvordan kan jeg så gøre det?

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 05, 2018 19:19

Din opsætning i Windows må være anderledes end min. Når jeg højreklikker på højtaler-ikonet i proceslinjen og vælger Afspilningsenheder får jeg åbnet denne dialogboks:

lyd.png


Du kan for øvrigt finde en vejledning til at tage og uploade skærmbilleder her:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede

Det fungerer på samme måde i dette forum som i MozillaDanmarks forum.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 19:37

Hej igen

Jeg har jo ikke noget brugernavn til Mozillas forum - så hvordan skal jeg kunne uploade billeder?

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 19:47

Jeg fandt et tidligere brugt brugernavn og en adgangskode til Mozilla Forum
men jeg kan ikke finde ud af at uploade billeder!
der står NB: Supportspørgsmål bedes oprettet under Generelt/Support..
men når jeg klikker på Support kan jeg ikke se nogen vej til at uploade!
den side er ikke for en amatør som mig, men jeg håber du vil give mig et vink om hvordan

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 19:53

Nej, nej, nej
Jeg fandt ud af at uploade billeder, tror jeg nok, men nu skriver siden, at mine filer er for store ..Arrgh...
jeg prøver at gøre dem mindre og prøver så igen.
Men er det dig Kim, der får mine uploads?

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 05, 2018 19:55

Hej Lars

Det var ikke meningen, du skulle uploade billederne til MozillaDanmarks forum. Du skal bare uploade dem i dette forum ved hjælp af vejledningen. Det fungerer på samme måde her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 20:06

Hej Kim

jeg er fuldstændig rundt på gulvet nu. Jeg åbnede dit link til Mozilla Forum og har nu efter mange forsøg uploadet 3 billeder på forummet.
Det er godt nok ikke et forum for amatører, men jeg håber da, at du kan se skærmdumpene som hedder. skærmdump-a , b og c
Men jeg ved ikke hvad du mener med at jeg ikke skulle uploade til M forum - det er jo det forum jeg kommer ind på ved at klikke på dit link.

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 20:12

Lige i forlængelse af forrige indlæg
Nu skriver M forum "Dit indlæg indeholder for få tegn."
det her overgår min forstand
Vil du fortælle o0m du har modtaget de tre filer
Hvis ikke - kan det så ikke bare lade sig gøre at sende dig en mail, hvor jeg kan vedhæfte skærmdumpene i en ordentlig opløsning?

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 20:17

Hvordan skal jeg i øvrigt komme ind på jeres forum:
Det var ikke meningen, du skulle uploade billederne til MozillaDanmarks forum. Du skal bare uploade dem i dette forum ved hjælp af vejledningen. Det fungerer på samme måde her.
Jeg har hverken brugernavn eller kodeord!

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 05, 2018 20:20

Hej Lars

Jeg går ud fra, at det er her, du har uploaded billederne:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopi ... =4&t=12750

Prøv at vælge 2369M-4 Realtek som afspilningsenhed. Hvis du er vant til at høre lyden fra højtalere i din skærm, så bør dette virke.

Hvis det stadig ikke virker, så prøv at vælge Digital Output [Optical].
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke få lyd på min pc

Indlægaf Gæst » tors apr 05, 2018 20:37

Hej Kim

Ingen af de to forslag virker, der kommer ikke en eneste lyd fra min pc, men jeg har sendt dig en mail til jeres "supportteam" her er vedhæftet min tre skærmdump, som jeg håber kan være med til at løse problemet.

Mvh
Lars
Gæst
 

Næste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 28 gæster

cron