Skype virker kun den ene vej

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Gæst » søn apr 29, 2018 22:11

Hjælp søges til Skype.
Jeg har installeret Skype på min pc, men af en eller anden grund kan den jeg skyper med ikke se mig, men jeg kan se vedkommende. Lyden går derimod fint igennem.
Jeg har et Logitech HD webcam C 270 installeret og selv om kameraet markerer med grønt lys, at det er tilsluttet, kommer der ikke noget billede af mig frem på modpartens skærm.
Åbner jeg for kameraet – altså uden at være på Skype – kan jeg både tage et foto samt optage en video, så jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvorfor tingene ikke virker begge veje på Skype.
Jeg har Win 10 på min pc.
Kan I hjælpe mig med en forklaring?
Mvh
Lise J.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:59.0) Gecko/20100101 Firefox/59.0
Gæst
 

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 29, 2018 22:33

Hej Lise

Det er længe siden, jeg har brugt Skype, men prøv at tjekke indstillingerne i Skype - jeg har på fornemmelsen, at webcam'et ikke er valgt som videokilde men kun som lydkilde.

Jeg har fundet følgende forklaring på engelsk, måske du kan bruge den til at finde indstillingen:

1. Launch Skype on your computer from the desktop or the Start menu.

2. Click "Tools" at the top of the Skype window and select "Options" from the drop-down menu to open the Skype Options window.

3. Click "Video settings" in the left navigation pane to view the video settings in the right pane.

4. Click once on the "Select Webcam" box and select a different webcam source from the drop-down menu.

5. Click "Save" to apply the new settings and close the Options window.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Gæst » tirs maj 01, 2018 15:33

Hej Kim

Tak for svar.
På min version af Skype kan jeg desværre ikke finde de indstillinger som du nævner.
Jeg har kun et felt der hedder "Indstillinger" og her finder man heller ikke de muligheder som den engelske tekst lister!
Min pc er købt med Win 8, men jeg har senere opgraderet den til Win 10 - kan det være det, som er problemet?

Mvh
Lise
Gæst
 

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 01, 2018 16:06

Vil det sige, at du kommer til punkt 3, men at du ikke har indstillinger til video? Jeg tror ikke, det har noget at gøre med din version af Windows.

Efter en lidt mere grundig søgning har jeg fundet en mere omfattende hjælp, desværre også på engelsk:
https://support.skype.com/en/faq/fa897/ ... kype-calls
Af den fremgår det også, at privatlivsindstillingerne i Windows også kan drille.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs maj 01, 2018 16:17

Der er måske hjælp at hente på denne side: https://support.skype.com/en/faq/FA3470 ... windows-10
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Gæst » tirs maj 01, 2018 18:42

Hej Kim og Jørgen
Jeg kunne udelukkende starte Skype fra ikonet nederst på min browser - alle de øvrige punkter 2 til 5 kunne jeg ikke finde i "Indstillinger" !
Jeg prøvede også denne (Kims link):

• On Windows desktop or Mac? Check your privacy settings.
• on Windows desktop: In the menu bar, select Tools > Options > Privacy settings. Under Automatically receive video and share screen with, make sure that either anyone or people in my contact list only is selected.
• on Mac: In the menu bar, select Skype > Preferences > Privacy. Under Allow video and screen sharing from, make sure that either Anyone or Contacts is selected. If you select Nobody, you won’t be able to see any video.

Men heller ikke her kunne jeg finde et punkt, der hedder "Tools" heller ikke i startmenuen under punktet "Indstillinger."
Jørgens link gav heller ikke noget resultat. Jeg åbnede dialogen: "My friends can't see my video" som jo er mit problem.
Jeg går ud fra at "Device Manager" skal oversættes til "Enhedshåndtering" så her gik jeg ind og fandt kameraet (det var ikke deaktiveret) og jeg så også at driveren var opdateret til seneste udgave!
For en sikkerheds skyld downloadede jeg også Skype påny - men den havde jeg allerede i nyeste version.
Jeg håber selvfølgelig, at mit problem kan løses - ellers må jeg jo nøjes med at ringe til folk fra mobilen :oops:
Mange hilsner
Lise
Gæst
 

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 01, 2018 19:13

Lise, har du ikke en genvej til selve Skype-programmet? Så vidt jeg forstår dit indlæg, så bruger du Skype via browseren (altså som et plugin), og du skal nok ind i selve programmet for at finde indstillingerne. Prøv at søge på "skype" i søgefunktionen iWindows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs maj 01, 2018 19:16

Jeg kan heller ikke finde menulinjen længere. Derfor er der intet menupunkt med navnet Tools.
Fik du også læst afsnittet 'Have you recently upgraded from Windows 8?'
Måske skulle du prøve at slette eller omdøbe filen StructuredQuerySchema.bin
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Gæst » tirs maj 01, 2018 19:58

Hej igen
Måske har jeg fundet løsningen på mit problem.
Jeg gik på Google og skrev: Logitech HD webcam C 270. Så valgte jeg herfra producentens egen webside, hvor der stod:
HD Webcam C270 - Logitech Support

Så klikkede jeg på dette link og kom til en side med downloads. I dialogboksen på denne side klikkede jeg på Windows 8 (som jeg jo købte min pc med og som jeg for ca. 2 år siden opdaterede til Windows 10.)
Og vupti – ved et testopkald til en af mine kontaktpersoner på Skype kunne vedkommende nu se mit billede.
Om det bliver ved at være sådan. Ja det håber jeg godt nok 

Mvh
Lise
Gæst
 

Re: Skype virker kun den ene vej

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 01, 2018 20:09

Tak for tilbagemeldingen, den kan andre måske have glæde af, hvis de løber ind i det samme problem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 49 gæster

cron