Baggrundsfarve

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Baggrundsfarve

Indlægaf bjorneri » ons maj 16, 2018 20:44

Jeg har i mange år anvendt Kompozer til at redigere min hjemmeside og alle undersiderne.

Nu får jeg lyst til at ændre sidernes baggrundsfarve, men det kan jeg ikke. Selvom jeg går i Formater, Sidens Baggrund kan jeg ikke skifte farve.

Er der noget galt i min opbygning?

Index: http://bjorneri.dk/

En af subsiderne: http://bjorneri.dk/AGERSOE/AGERSOE.html

Hvordan kommer jeg videre?'
'

Med venlig hilsen

Bjørn Eriksen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/66.0.3359.181 Safari/537.36
bjorneri
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons maj 16, 2018 20:35

Re: Baggrundsfarve

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 16, 2018 21:12

Hej Bjørn

Farven ændres fint, når jeg prøver via Formater => Sidens farve og baggrund => farvevalgsboksen - jeg går ud fra, at det på forsiden er den grå baggrundsfarve, du mener.

Har du flueben ud for Brugerdefinerede farver i dialogboksen Sidens farver og baggrund?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Baggrundsfarve

Indlægaf bjorneri » tors maj 17, 2018 9:30

Hej Kim!

Tak for lynhurtigt svar. Men jeg kan stadig ikke få det til at fungere. Jeg bruger de kommandoer, du angiver fuldstændig. Når jeg så har valgt baggrundsfarve, sker der ikke nogen ændring på siden.

Jeg kan kun ændre baggrundsfarven ved at gå i Kildekode og tage en af de øverste linier:

style="margin-left: 178px; width: 771px; color: rgb(0, 0, 0); background-color: rgb(255, 204, 153);"

Her kan jeg ændre background-color-værdierne til sidst.. Så virker det, men det er besværlig.


Prøv på siden med Agersø: http://bjorneri.dk/AGERSOE/AGERSOE.html

Her er baggrundsfarven svag rød.. Hvis jeg f.eks. skal have den lys blå , kan jeg kun ved at gå i koderettelserne.


Har jeg min kompozerside opdateret?

Med venlig hilsen

Bjørn
bjorneri
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons maj 16, 2018 20:35

Re: Baggrundsfarve

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 17, 2018 9:37

Hej Bjørn

Jeg kan også sagtens ændre på den side. Jeg ved ikke, hvad der går galt hos dig. Kan du ændre andre ting på siderne? Jeg tænker på, om du fx kan ændre tekst på dem.

Indlæser du siderne lokalt? I så fald, prøv, om du kan ændre baggrundsfarven, hvis du indlæser direkte fra nettet: Filer => Indlæs websted => indtast adressen, og prøv så, om du kan ændre baggrundsfarven.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Baggrundsfarve

Indlægaf bjorneri » fre maj 18, 2018 9:45

Hej Kom!

Tak igen for mega hurtigt svar.

Det hjælper ikke, om jeg indlæser direkte fra websiden på nettet...

Og jeg kan rette tekst og normalt også tabelfarverr uden problemer (se dog nedenfor).

Nu er jeg en person, der ser muligheder frem for begrænsninger. Derfor kan jeg gå ind i kildekoden på den enkelte side og ændre farveværdien fra 255 til 220. Det agter jeg så at gøre løbende på de enkelt sider, efterhånden som jeg skal rette i dem (det gør jeg ret ofte).

Jeg oplevede så, at jeg på indexsiden godt kunne rette tabelfarver i den øvrste tabel. Men de efterfølgende kunne jeg ikke... Så prøvede jeg at indsætte helt nye tabeller fra starten og kopiere teksterne fra de gamle tabeller over i de nye (og slette de gamle).. og pludselig kunne jeg ændre tabelfarverne...underligt.

www.bjorneri.dk

Det virker som om tabelfarver, der har eksisteret temmelig længe på siderne, ligesom gror fast (kan ikke ændres)..... det kan selvfølgelig ikke passe, men det føles sådan.

Jeg gør ikke mere ved det og kan leve fint med at arbejde videre, som jeg har angivet.

TAK FOR BISTANDEN!!

og god weekend

Bjørn Eriksen
bjorneri
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons maj 16, 2018 20:35

Re: Baggrundsfarve

Indlægaf bjorneri » fre maj 18, 2018 9:45

Hej Kim!

Tak igen for mega hurtigt svar.

Det hjælper ikke, om jeg indlæser direkte fra websiden på nettet...

Og jeg kan rette tekst og normalt også tabelfarverr uden problemer (se dog nedenfor).

Nu er jeg en person, der ser muligheder frem for begrænsninger. Derfor kan jeg gå ind i kildekoden på den enkelte side og ændre farveværdien fra 255 til 220. Det agter jeg så at gøre løbende på de enkelt sider, efterhånden som jeg skal rette i dem (det gør jeg ret ofte).

Jeg oplevede så, at jeg på indexsiden godt kunne rette tabelfarver i den øvrste tabel. Men de efterfølgende kunne jeg ikke... Så prøvede jeg at indsætte helt nye tabeller fra starten og kopiere teksterne fra de gamle tabeller over i de nye (og slette de gamle).. og pludselig kunne jeg ændre tabelfarverne...underligt.

www.bjorneri.dk

Det virker som om tabelfarver, der har eksisteret temmelig længe på siderne, ligesom gror fast (kan ikke ændres)..... det kan selvfølgelig ikke passe, men det føles sådan.

Jeg gør ikke mere ved det og kan leve fint med at arbejde videre, som jeg har angivet.

TAK FOR BISTANDEN!!

og god weekend

Bjørn Eriksen
bjorneri
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons maj 16, 2018 20:35

Re: Baggrundsfarve

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 18, 2018 10:23

Hej Bjørn

Jeg tør ikke sige, hvad der går galt, jeg kan som sagt sagtens ændre baggrundsfarven på de to sider. Nå, men du har fundet en vej uden om problemet, og det er jo det vigtigste :D
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 14 gæster

cron