g mail/outlook

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

g mail/outlook

Indlægaf eaaj » søn maj 20, 2018 17:16

Vi har købt en anden bærbar pc. Vi bruger google og g mail. Når den skal sende en mail vil den bruge outlook. Den skal bruge google og g mail.
Hvordan ændrer jeg det?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/66.0.3359.181 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: g mail/outlook

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 20, 2018 17:58

Hvis du bruger Chrome som browser:

Min Chrome er på engelsk, du kan forhåbentlig gætte, hvad de danske menupunkter hedder.

Klik på menuknappen.
Klik på Settings.
Rul ned på siden, og klik på Advanced.
Rul ned til afsnittet Privacy and security og klik på Content settings.
Rul ned og klik på Handlers.

Ifølge en vejledning, jeg har fundet på nettet, skulle du i en rullemenu kunne vælge forskellige protokoller og hvordan de skal håndteres, og du skal så vælge at lade Gmail (mail.google.com) håndtere protokollen mailto. Jeg har dog ikke den mulighed i min Chrome, og jeg ved ikke, om det er fordi, jeg bruger Linux, eller om det er en forældet vejledning. Hos mig er der kun et valg om at lade websteder håndtere forskellige protokoller. Hvis det også er tilfældet hos dig, skal have dette slået til. Det skulle så være muligt at tillade Gmail at håndtere mailto-protokollen inde på Gmails websted.


In the "Privacy" section, click Content settings.
In the dialog that appears, find the “Handlers” section.
Click Manage handlers.
Use the drop-down menu next to a listed protocol to select the web service that should be used by default.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster