Login på Gmail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Login på Gmail

Indlægaf KrisCph » tirs maj 29, 2018 9:03

Hej Kim.
Når jeg logger ind på PC Gmail har jeg 2 emailadresser stående over hinanden. (min kones og min.)
Jeg klikker så på den jeg vil åbne. Akoden står med prikker og jeg behøver kun at klikke næste - så er jeg inde. Uden selv at skulle taste a. koden.
Jeg vil gerne have 3 emailadresser på samme måde. (min kones og mine 2). Kan jeg det?
Alt. fjerne min kones adr. og istedet indsætte min 2. mailadresse.
Venlig hilsen og på forhånd tak.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København

Re: Login på Gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 29, 2018 9:30

Jeg ved ikke, om jeg forstår det korrekt, men hvis det er på login-siden, at du i øjeblikket har to konti stående, så er det meget nemt. Så skal du blot oprette den nye konto.

Når du har været logget ind på den nye konto, så skulle Gmail have tjek på, at du har tre forskellige konti, så du skulle få vist alle tre konti på login-siden. Din browser skulle så gerne huske koden til alle tre konti, så du blot skal vælge den ønskede konto, hvorefter du kan logge ind som nu, uden at skulle indtaste kode.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Login på Gmail

Indlægaf KrisCph » tors maj 31, 2018 14:05

Tak for svar. Jo, du har forstået mig ret.
Men Gmail vil ikke huske den 3. mailadresse. Jeg har brugt den flere gange, ved at undlade at kikke på de 2 "faste" og taste den "3." ind manuelt.
Men måske vil den kun huske 2 mailadresser?
Vh. Ole K.
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København

Re: Login på Gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 31, 2018 14:19

Hej Ole

Hvor er det, du ikke kan se den tredje adresse? Der er vist to muligheder: Googles login-vindue, der viser de forskellige konti og de login-oplysninger, der vises i indtastningsfelterne. Førstnævnte er noget Google styrer, og her skulle du have mulighed for at vælge en anden konto den den, der aktuelt er valgt. Sidstnævnte er Firefox-funktionen til at huske login-oplysninger. Hvis feltet er tomt, skulle du gerne få vist alle tre konti, når du klikker i feltet, hvorefter du kan klikke på den ønskede konto.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Login på Gmail

Indlægaf KrisCph » lør jun 09, 2018 11:23

Hej Kim.
Ja, det er Googles login vindue. Ca. 10X12 cm. hvor der står de 2 mailadresser (begge med en nøgle foran) som jeg kan logge på med uden at taste password.
Men ovenover dette vindue står curseren og blinker på en linie, hvor jeg kan skrive en ny mailadresse. Det er min 2. mailadresse, som jeg gerne vil have til at stå sammen med de 2 mailadresser (med nøgle) og undgå at skulle taste password.
Håber at jeg forklarer mig rigtigt?
Vh. Ole K.
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København

Re: Login på Gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 09, 2018 21:00

Jeg har ikke selv prøvet med tre adresser, så jeg kan ikke afvise, at Google har en begrænsning med valget af to, selvom det lyder lidt dumt med sådan en begrænsning. Umiddelbart ville jeg forvente, at når du havde prøvet at logge ind på den tredje adresse, at de så alle tre ville kunne vælges næste gang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Login på Gmail

Indlægaf KrisCph » søn jun 10, 2018 11:14

Hej Kim.
Ja, det troede jeg også. Men det er jo ikke så vigtigt. Jeg prøver lidt forskelligt når jeg er i humør til det.
Tak for nu.
KrisCph
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: fre apr 04, 2008 14:45
Geografisk sted: København

Re: Login på Gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 10, 2018 12:16

Jeg sad lige og legede lidt, og så faldt jeg over brugeroplysningen (klik på kontoknappen øverst til højre på siden), som jeg ellers ikke plejer at kigge på. Mon ikke du kan tilføje den tredje konto ved at klikke på Tilføj konto?

gmail.png
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Login på Gmail

Indlægaf Karl Erik » tirs jun 12, 2018 17:10

Jeg har tre, så der er ingen begrænsning der.
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster