overflytte fra en pc til en anden

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » tirs okt 02, 2018 20:39

Jeg mener at jeg har løst mit problem som jeg spurgte jer om for lidt siden med at hendes computer ikke kunne sende meddelelser efter ny installation af Thunderbird .Jeg fjernede et sikkerheds flueben som blokerede og nu er der ingen problemer . Håber at det er i orden. Det er den side hvor der står noget med banker osv tror jeg nok.

med venlig hilsen
Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 03, 2018 6:44

Hej Kaj

Google er desværre meget ihærdig med at få folk til at blokere "usikre" apps, og kommer man til at følge deres anbefaling, får Thunderbird ikke lov at hente mails mere. Det er ekstra dumt, fordi der reelt ikke er tale om usikre apps, det er blot Google, der gerne vil have, at man benytter en anden godkendelsesmetode. Det er muligt at opsætte Thunderbird til den nye metode, hvis man benytter IMAP til mailene, men ikke hvis man benytter POP3. Reelt set er der ikke nogen grund til at besvære sig med at ændre opsætningen, den gamle metode er ikke usikker som sådan.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » ons okt 03, 2018 10:50

Hej Kim

Du har helt ret de bliver ved med at spørge men den sender stadigvæk.

Teksten på thunderbird side er bogstaverne små ,kontaktlisten og teksten også øverst er små , er der en løsning på det

med venlig hilsen
Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 04, 2018 1:04

Hej Kaj

Afsendelse og hentning af mails fungerer med to forskellige protokoller, og det er så tilsyneladende kun hentning, der er påvirket hos dig. Jeg kan ikke huske, om jeg stadig kunne sende, da jeg løb ind i problemet. Jeg får for øvrigt ikke Googles advarsler mere. Næste gang, så prø at tjekke, om du kan slå dem fra ved at sætte et flueben et sted.

Med hensyn til tekststørrelsen, så skyldes det måske, at den nye computer benytter en højere skærmopløsning - du vil i så fald nok også have mindre skrift i alle andre programmer. Du kan regulere størrelsen i Windows:
Klik på Windows-logoet (start-knappen)
Klik på Indstillinger
Klik på System
Under Skalering og layout kan du skifte størrelse på tekst, apps og andre elementer.
Du kan vælge125% i rullemenuen, og hvis det er for voldsomt, kan du vælge brugerdefineret skalering, og fx angive 110% i stedet. Valgene i rullemenuen sker straks, ved brugerdefineret skalering skal der logges af og ind igen, før ændringen får virkning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » lør okt 06, 2018 10:09

Hej Kim

Jeg har slået sikkerhedsgodkendelsen fra og nu virker det.---skrev jeg til dig sidst men meddelelserne popper op nu med fire forskellige og blokerer hver gang at min kone sender en mail. Nu er det efterhånden nok også mig i de sidste par dage der har forsøgt at rette tingene til uden held og sikkert ændret indstillinger. Jeg har nu besluttet at slette programmet Thunderbird men hvordan gør jeg det ?? jeg kan faktisk ikke finde noget på nettet der fortæller hvordan. Jeg kender selvfølgelig fjern eller tilføj programmer men jeg mener at have læst at på den måde fjerner den ikke alt?? Har du et link??? Når jeg fjernet programmet Thunderbird, er min plan og du må gerne sende en kommentar om det er helt tosset.

installer programmet Thunderbird igen

Tilføj min kones G-mail i kontoindstillinger

Går ind i Google og aktiverer tilladelse Thunderbird som en ikke sikker forbindelse.

Så skulle det hele virke igen så hun kan sende mail igen.

med venlig hilsen
Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 06, 2018 10:53

Hej Kaj

Du behøver ikke at afinstallere Thunderbird for at starte helt forfra. Inden vi fortsætter, så tjek lige, om kontoen er opsat til at bruge POP3 eller IMAP:
Klik på menuknappen med de tre streger.
Hold musemarkøren over Indstillinger, så undermenuen åbnes, og klik så på Kontoindstillinger.
Klik på Serverindstillinger til venstre i kontoindstillingerne.
Aflæs servertype øverst til højre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » lør okt 06, 2018 11:12

Hej igen
der står
servertype- imap mailserver

servernavn imap.gmail.com

Det kun den udgående server der ikke fungerer

vh Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 06, 2018 13:17

OK, så ligger alle hendes mails stadig på serveren - medmindre hun har gemt nogle under Lokale mapper. Hvis der er nogle mails under lokale mapper skal du IKKE fortsætte - det samme gælder, hvis der er opsat flere forskellige konti. Vær også lige sikker på, at I har adgangskoden til kontoen, inden du fortsætter.

Luk Thunderbird - vigtigt!
Klik på søgeknappen i Windows, og indtast følgende:
%appdata%
Åbn den viste mappe.
Find undermappen Thunderbird, og omdøb den til Thunderbird-gammel.
Start Thunderbird.
Kontoguiden åbnes. Følg guiden for at få opsat Gmail-kontoen.
Jeg har ikke selv prøvet at bruge guiden, siden Google begyndte på sit usikre-apps-halløj, men jeg vil tro, at du får opsat kontoen til at bruge den mere sikre adgang. Det vil sige, at der under Sikkerhedsindstillinger er angivet følgende:
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Godkendelsesmetode: OAuth2

Hvis der i stedet er valgt Almindelig adgangskode ud for Godkendelsesmetode, så prøv, om du kan vælge OAuth2 i stedet. Med OAuth2 får hun ikke længere meddelelsen om usikre apps.

Bemærk, alle mails skal hentes fra serveren, og det kan tage noget tid.
Jeg har som sagt ikke selv prøvet at oprette en konto efter usikker-halløjet, så du må meget gerne melde tilbage, om kontoen automatisk oprettes med OAuth2 som godkendelsesmetode.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » lør okt 06, 2018 14:01

Hej igen
Jeg synes at gik fint og alt kom frem og godkendelsen er OAuth2

Problemet kom da jeg skulle oprette konto der står

konfigurationen kunne ikke vericiferes .Er dit brugernavn eller adgangskoden forkert


Jeg ændrede koden for nogle dage siden men jeg har brugt den flere gange siden uden problemer. Skal jeg oprette en ny og begynde forfra

NYT NYT NYT


Nu har jeg været inde på G mail og Goggle koden som jeg brugte før virker begge steder så hvad der er galt ved jeg ikke.


mvh
Ka
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 06, 2018 15:05

Hm, underligt. Når det virker på hjemmesiden, så bør det også virke med samme brugernavn og adgangskode i Thunderbird. Eneste problem, jeg kan forestille mig, er fejl med hensyn til store og små bogstaver.

Hvis der ikke er fejl i små/store bogstaver:
Jeg husker ikke lige, hvordan du har det med engelsk, hvis det ikke er et problem, så prøv at tjekke denne side:
http://kb.mozillazine.org/Using_Gmail_w ... illa_Suite
Det interessante afsnit er det, der starter med "Using OAuth2 for". Det er noget med, at et browservindue åbnet, under opsætningen af kontoen, og at cookies skal være tilladt for Googles side for at fuldføre installationen af Oauth2-certifikatet. Der står også lidt om de fejlkoder, der vises, hvis det er her problemet ligger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf shogun » lør okt 06, 2018 17:20

Hej Kim
Jeg har siddet længe og rodet med dit forslag men så trykkede jeg lidt rundt bl.a på bekræft sikkerhedsundtagelse og så virkede det Thunderbird blev tilpasset med mapper men i nogeti uorden med ekstra mapper og de første gange kunne jeg også sende mail men så stoppede det igen.

Jeg helt sikker på at du har sendt korrekt frem til mig , men jeg har sikkert nok rodet lidt rundt de sidste par dage ,det hænger ved og det beklager jeg.Det er ikke din fejl.

jeg tror at det helt rigtige nu er at udføre systemgendannelse til den dag som jeg fik den med posten d. 1-10 , så burde det rydde op i mit rod og så vil jeg gen installere en frisk Thunderbird og da jeg har taget et klip af dine serverindstillinger går det nok.

Du skal have mange tak for din hjælp

med venlig hilsen
Kaj
shogun
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre aug 31, 2012 12:25

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron