Bitlocker

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bitlocker

Indlægaf eaaj » tors okt 11, 2018 8:31

Vi har en pc. Windows 10 + office pakken. Windows har opdateret i nat. Der er kommet noget som hedder Bitlocker. Pc kan overhovedet ikke åbnes uden at bitlocker
bliver aktiveret. Jeg kan bare ikke skrive noget i felterne. Hvordan åbner jeg pc igen?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/69.0.3497.100 Safari/537.36
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Bitlocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 11, 2018 9:41

Uf! Bitlocker er et krypteringssystem, der kan beskytte indhold på en harddisk ved at kryptere det hele. Bitlocker burde ikke blive aktiveret af sig selv, men jeg kan se, at andre har oplevet det ved tidligere opdateringer af computeren.

Hvad er det for en computer? (mærke og model)
Det skulle normalt være muligt at genoprette den nøgle, der låser op for Bitlocker, men det hjælper jo ikke meget, hvis du ikke kan skrive i felterne. Kan du se, om tastaturet ellers virker, fx ved at flytte fokus til andre områder på skærmen ved hjælp af tabulator-tasten? Eller om andre taster har nogen effekt.
Der skulle være et link på siden, kan du klikke på det? Du må meget gerne tage et skærmbillede, hvis du har mulighed for det, så vi kan se, hvordan det ser ud hos dig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Bitlocker

Indlægaf eaaj » tors okt 11, 2018 9:55

Computeren hedder Dell Vostro 15 3568 intel Core I5(7.
Der er intet som virker, heller ikke musen. Jeg har genstartet, trykket alt-kontrol-delite, esc. Intet virker
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36

Re: Bitlocker

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 11, 2018 10:43

Dem, jeg fandt med samme problem, havde også Dell-computere. Du skal nok have fat i supporten hos Dell.
Denne tråd handler om problemet, måske den kan hjælpe supporten hos Dell:
https://www.dell.com/community/Windows- ... -p/6019486

De andre med problemet kunne godt bruge tastatur og mus, de havde bare ikke koden til at låse op. Der er mindst en i tråden, der løste problemet ved at starte Windows i fejlsikret tilstand og derfra deaktivere Bitlocker. Du kan evt. prøve det, før du kontakter Dells support.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Bitlocker

Indlægaf eaaj » tors okt 11, 2018 13:16

Så blev det løst. Dell fortalte mig, at jeg skulle bruge en anden pc til at hente en kode, ca 40 tal, som skulle tastes ind i bitlock.
Da det var gjort og pc genstartet, var den i orden. :D
eaaj
 
Indlæg: 292
Tilmeldt: søn jun 16, 2013 7:36


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron