Thunderbird og Outlook web opdatereing

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird og Outlook web opdatereing

Indlægaf jm3 » ons nov 07, 2018 13:16

Outlook web blev opdateret i sidste uge og Thunderbird gd. Prøvede så tilfældigvis at sende nogle billeder gd. til min live.dk mail i outlook fra min mobil. Den sendte dem, men de er kommet i indbakke i hverken Thunderbird eller Outlook web. Siden da kan ikke modtage mails på hverken Thunderbird, Outlook Web eller mobil på min Outlook/-live.dk mail, men kan forsat modtage på min Teliamail, som er standard mail i Thunderbird. Har prøvet genstart af bærbar og Thunderbird og sende fra browser - uden held. Har kontaktet Telia, som henviser til Microsoft. Microsoft undersøger sagen, men skulle både bruge et skærmprint af mobil, der viste at mails var sendt og mobilens version (mærkeligt). Altså, det virker som en Outlook web opdatering, der måske har rykket/ændret på nogle server porte eller lign. Håber du forstår.
jm3

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.77 Safari/537.36
jm3
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons sep 21, 2016 15:54

Re: Thunderbird og Outlook web opdatereing

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 07, 2018 13:31

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår. Har du to konti? En hos Telia og en hos Outlook (Microsoft)?

Hvad betyder "gd", som står et par gange i dit indlæg?

Jeg spørger lige om noget, som du egentlig allerede har skrevet, det er for at være helt sikker på at undgå misforståelser.

1. Kan du sende og modtage på Telia-kontoen i Thunderbird?
1a. Kan du sende og modtage på Telia-kontoen på mobilen?
2. Kan du sende og modtage på Outlook-kontoen i Thunderbird?
2a. Hvis du ikke kan sende og modtage, får du så en fejlmeddelelse ved enten afsendelse eller forsøg på at hente mails? gengiv i så fald fejlmeddelelsen her.
2b. Kan du sende og modtage på Outlook-kontoen på mobilen?
3. Kan du sende og modtage på Outlook-kontoen, hvis du logger ind på webmail?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird og Outlook web opdatereing

Indlægaf Gæst » ons nov 07, 2018 14:14

Ja, jeg har 2 mail konto'er i min Thunderbird. Den ene er en Teliamailkonto, den anden er en gammel Windows Live Mail konto.
Gd. betyder gårsdagen eller fra i går d. 06.11.2017.
1. Ja
1a. Ja
2. Jeg kan sende, men ikke modtage på Outlook konto i Thunderbird.
2a. Nej, ingen fejl meddelse, men fik i andet forsøg på mobilen i går, en kort pop-up meddelse om, at kode eller brugernavn var forkert. Gennemgik kode og brugernavn og fik derefter ingen fejlmeddelse.
2b. Jeg kan sende, men ikke modtage på Outlook på mobilen.
3. Delvist. Jeg testede lige igen. Forstået på den måde, at jeg kan sende og mdtage, hvis jeg sender fra samme Outlook konto til samme Outlook konto. Til gengæld kan jeg godt sende fra min Outlook konto til eksempelvis min teliakonto (som jo også er på Outlook som nr. 2 konto), men ikke modtage denne, hverken i Outlook eller Thunderbird.
Gæst
 

Re: Thunderbird og Outlook web opdatereing

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 07, 2018 15:16

Når du har problemet både på mobilen og i Thunderbird, er det nok Microsoft, der har ændret et eller andet. Og så er det nok dem, du skal have fat i. Men lad os lige tjekke indstillingerne i Thunderbird:

Klik på menuknappen.
Hold musemarkøren over menupunktet Indstillinger, og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Serverindstillinger under kontonavnet til Outlook-kontoen i oversigten til venstre.
Fortæl, hvad der står ud for:
Servertype
Servernavn
Port
Forbindelsessikkerhed
Godkendelsesmetode
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird og Outlook web opdatereing

Indlægaf Gæst » ons nov 07, 2018 16:23

IMAP- mailserver
imap-mail.outlook.com port 993
Forbindelsessikkerhed SSL/TLS
Godkendelsestype: almindelig adgangskode

Udgående server (SMTP):

Detaljer for valgte server: Beskrivelse(ikke angivet)

Servernavn: asmtp.telia.dk(standard)
Port 465
Krypteret adgangskode
SSL/TSL
Gæst
 

Re: Thunderbird og Outlook web opdatereing

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 07, 2018 16:58

Indstillingerne til Outlook-kontoen ser helt rigtige ud, så jeg tør ikke sige, hvad der går galt. Jeg ved ikke, om Microsoft har en support, man kan ringe til med hensyn til outlook.com (live.dk) - jeg har ikke umiddelbart kunnet finde et nummer. De har et supportforum, men jeg kan ikke finde andre med samme problem. Du kan prøve at stille et spørgsmål i forummet (du kan skrive på dansk) - du skal være logget ind på en Microsoft-konto for at kunne spørge:
Hjælpe-forum
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird og Outlook web opdatereing

Indlægaf Gæst » ons nov 07, 2018 18:16

Ok, og tak. Finder jeg en brugbar løsning, skriver jeg måske lige en lille opdatering. Desværre er min oplevelse af Microsoft support noget ridset. Det afhænger meget om hvem man for i røret eller på web'en. Og det er endnu værre, når der jo blot er tale om en privat kunde som "kun" benytter den gratis web version, desværre.
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron