Overførsel af filer til ekstern harddisk

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Overførsel af filer til ekstern harddisk

Indlægaf Gæst » tors dec 27, 2018 17:12

Hej
Jeg har to spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.
Jeg vil gerne overføre samtlige data fra min pc til en ny ekstern harddisk.
Mine data på pcén ligger i mange mapper og enkelt-filer og derfor vil jeg høre om, der er en smart måde
at overføre disse på – men på en gang, frem for at skulle overføre hver enkelt mappe/fil en af gangen?
Det drejer sig om i alt 363 GB data.
Dernæst vil jeg høre om, det er muligt at slette en advis fra min pc. Det drejer sig om ”Java Update Available” som kommer hver gang jeg åbner min pc.

Venlig hilsen
Lars K.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:64.0) Gecko/20100101 Firefox/64.0
Gæst
 

Re: Overførsel af filer til ekstern harddisk

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 28, 2018 6:38

Hej Lars

Med hensyn til Java-opdateringen, så er der to måder at undgå den på:
Opdater Java - du skal så huske at fravælge at få ekstra med. Java har det med at ville installere ekstra pogrammer, når man opdaterer.

Slet Java. I gamle dage blev Java brugt til netbank, så der var det nødvendigt med Java på computeren. I vore dage er det stort set kun spil, der stadig kræver Java, så hvis du ikke frekventerer komogvind og lignende steder, så kan du bare slette Java fra din computer.

Du skriver ikke, hvilkens slags data du vil overføre til den nye computer. Hvis det er data fra forskellige programmer, så vil Windows og programmerne selv normalt gerne have dem liggende på samme drev som Windows. Hvis det er billeder eller videoer, kan du dog sagtens flytte dem. I så fald vil det være nemmest at åbne overmappen, markere alle undermapperne og så flytte dem over på den nye computer.

Hvis det fx er billeder, du har liggende i mapper som Billeder/ferie 2012, Billeder/ ferie 2013 osv, skal du blot åbne mappen Billeder, trykke på tastaturgenvejen Ctrl+A, så alle undermapper markeres, og du kan så flytte dem. Lad være med at flytte mappen Billeder. Hvis den skal flyttes skal der ændres i Windows. Hvis ovenstående er indlysende, men du har et helt andet problem med at flytte mapper, så fortæl lidt nærmere om din opsætning og hvilken slags mapper, du vil flytte.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Overførsel af filer til ekstern harddisk

Indlægaf Gæst » fre dec 28, 2018 12:32

Hej Kim

Mange tak for din rådgivning.
Jeg tror nok, jeg kan hitte ud af det, ellers vender jeg tilbage.
mvh
Lars
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 17 gæster

cron