php i Brackets

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Re: php i Brackets

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 24, 2019 13:49

Jeg ved ikke, hvad der er galt med tilladelserne. Jeg har de samme tilladelser hos mig, og her virker det helt fint. Du har også fået oprettet mappen korrekt, kan jeg se - l'et først i tilladelserne viser, at det er en linket mappe (symbolic link).

Jeg ved ikke, om det kan være browseren, der blokeres af en eller anden grund. Kan du stadig tilgå index.html og phpinfo.php i html-mappen?

Du kan prøve, om du kan oprette en ny fil i var/www/html/skovenstrandKopi-mappen i et almindeligt mappevindue uden administrator-rettigheder, og om du kan i terminalen, så kan du se, om det er noget mere overordnet, eller om det specifikt er browseren, der driller. Begge dele skulle kunne lade sig gøre.

Du kan ændre tilladelser ved at åbne en mappe som administrator og derefter ændre tilladelser i mappens egenskaber - men det er nok ikke det som driller her, du har tilsyneladende de rigtige egenskaber på mappen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: php i Brackets

Indlægaf pm-c » ons jul 24, 2019 21:13

Hej Kim!

Jeg kan stadig tilgå index.html og phpinfo.php i html-mappen i browserne FireFox, Chrome, Opera og Konqueror. De reagerer på samme måde, når jeg prøver skovenstrandKopi: "You don't have permission to access /skovenstrandKopi/index.php on this server".

Jeg kan godt oprette en fil i var/www/html/skovenstrandKopi-mappen i et almindeligt mappevindue uden administrator-rettigheder, og også i terminalen.

Venlig hilsen
Peter
pm-c
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn nov 18, 2012 12:10

Re: php i Brackets

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 24, 2019 21:55

Jeg må erkende, at jeg har simpelthen ikke nok forstand på rettigheder i Linux til at kunne sige, hvad der går galt. Ud fra min begrænsede viden, så burde det virke, og det virker som sagt her med den tilsyneladende samme opsætning.

Du er nok nødt til at prøve et forum, hvor der er nogle lidt mere langhårede nørder end mig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: php i Brackets

Indlægaf pm-c » lør jul 27, 2019 11:03

Hej Kim!

Har folderen public_html i din opsætning?

Venlig hilsen
Peter
pm-c
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn nov 18, 2012 12:10

Re: php i Brackets

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 27, 2019 23:54

Nej, jeg har stien:
var/www/html/minehjemmesider/index.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Foregående

Tilbage til Ubuntu Linux

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron