genoprette Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

genoprette Thunderbird

Indlægaf traco » søn sep 01, 2019 15:51

Hej
Jeg har været nødsaget til at genoprette min pc ( win 10 til win 7) og skal have etableret TB igen.
Er mine tidligere emails og indstillinger nu helt forsvundet, så jeg skal starte helt forfra med alt?
Tak for svar.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101 Firefox/68.0
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: genoprette Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 01, 2019 16:43

Det kommer an på, hvordan du har genoprettet Windows. Hvis du har andre data liggende, så vil du sikkert også have dine mails osv. liggende.

Det er meget nemt at tjekke, du skal bare hente og installere Thunderbird, hvis dine mails har overlevet, vil Thunderbird helt automatisk finde dem igen. Du kan hente Thunderbird her:
https://mozilla.org/da/thunderbird
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: genoprette Thunderbird

Indlægaf traco » søn sep 01, 2019 19:32

Jeg har så ikke haft andet liggende efter omdannelsen. TB kan ikke finde mine indstillinger.
(Mit sol.dk mailprogram har ikke mistet mine mails.)
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: genoprette Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 01, 2019 22:01

Du har så ikke fået bevaret dine mails, indstillinger osv. på computeren. Men når du har mailene liggende hos sol.dk, så er ulykken ikke særlig stor. Du skal blot oprette mailkontoen igen i Thunderbird, så vil dine mails blive hentet fra sol.dk's server.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: genoprette Thunderbird

Indlægaf traco » tirs sep 03, 2019 20:17

Mailene på sol er nogen andre end dem der lå på TB.
Jeg kan vel ikke hente de mistede mails på TB igen via sol.dk?
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: genoprette Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 03, 2019 20:57

Nej, hvis mailene kun lå i Thunderbird på din computer, og du ikke fik lavet en backup, så er de desværre væk. Backup er desværre noget, som rigtig mange ikke får lavet, selvom det reelt er vigtigere end at benytte antivirus-programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: genoprette Thunderbird

Indlægaf traco » ons sep 04, 2019 2:58

Ok, så er jeg med på det.
Jeg har forsøgt at oprette TB igen med det oprindelige navn og kode, men det lykkes ikke. Skal jeg have ny kode tilsendt fra min udbyder, som jeg fik i begyndelsen?
traco
 
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons dec 02, 2015 14:45

Re: genoprette Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 04, 2019 3:54

Du må have lavet en fejl med hensyn til navn, kode eller adressen til serveren. De gamle oplysninger vil stadig virke i den nye Thunderbird.

Hvis du får en fejlmeddelelse ved oprettelsen, kan den måske hjælpe til at finde ud af, hvilke oplysninger der er indtastet forkert. Vær opmærksom på, at koden skal indtastes korrekt med hensyn til store og små bogstaver.

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, kan du prøve at få hjælp hos sol.dk's support.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster

cron