VHS-bånd til cd/dvd

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

VHS-bånd til cd/dvd

Indlægaf Gæst » lør feb 20, 2016 17:31

Hej

Jeg har en større mængde VHS-bånd som jeg gerne vil have overspillet til cd og/eller dvd.
Jeg har kigget på nettet efter firmaer som kan gøre det, men det forekommer mig at være noget pebret med hensyn til priserne for den slags. Derfor er jeg på jagt efter en optager, som kan lave den slags overspilninger, men inden jeg hører en Radio/Tv-forhandler, vil jeg godt høre om der er nogle her på forummet, som kan anbefale et bestemt produkt – og måske også kender en forhandler af det.

Venlig hilsen
Lars

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:44.0) Gecko/20100101 Firefox/44.0
Gæst
 

Re: VHS-bånd til cd/dvd

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2016 18:04

Der findes sikkert apparater netop beregnet til overspilning, og ellers kan et TV-kort sammen med din VHS-afspiller klare det. Men vær opmærksom på, at du nok vil blive enormt skuffet, når du ser en sådan video på en computerskærm eller en digital TV-skærm. VHS-kvalitet er virkelig noget, der stinker i forhold til nyere teknologier. Inden du begiver dig ud i en større investering, vil det nok være en rigtig god ide at se en prøve, så du kan vurdere, om det er investeringen værd.

Jeg havde nogle TV-udsendelser, som jeg overspillede fra VHS-bånd, da jeg havde et TV-kort, men kvaliteten var så ringe, at jeg endte med at slette det hele. Det er naturligvis noget andet, hvis det er familieoptagelser eller andet af sentimental værdi.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: VHS-bånd til cd/dvd

Indlægaf Søren.Christensen » fre aug 30, 2019 18:14

Jeg har også valgt at gøre det selv.

Det er simpelthen for dyrt at få overspillet 23 vhs bånd... Så jeg gik igang med at læse og prøve at finde en god vejledning omkring det.
Jeg valgte at købe en videograbber som denne: https://***.dk/produkt/videograbber-video-pc-konverter/, da der åbenbart er stor forskel. Jeg læste fra flere, at de billige de havde købt i nogle butikker til ca. 200 kr. gav mange problemer og var ustabile. Denne fungerede fint, men der er også mange andre derude i den prisklasse.

Så jeg så en del youtube videoer, og synes faktisk at resultatet var godt. Men ja, som Kim skriver, så er det noget pixeleret på en computerskærm, og det er vist noget med de antal linier billedet er lavet af, som passer bedre til tv-skærme. Fordi når jeg ser det på mit tv, så ser det endnu bedre ud.


Her er mine take aways

    Læg max 2 timer på en dvd, da det ellers skal komprimeres
    Brug et godt mærke, såsom verbatim, der er vurderet til at holde 100 år
    brænd med max 2x i speed

god fornøjelse
Søren
Søren.Christensen
 

Re: VHS-bånd til cd/dvd

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 30, 2019 18:31

Søren, jeg har ændret dit link, da det virker mistænkeligt meget som et spamlink.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: VHS-bånd til cd/dvd

Indlægaf Søren.christensen » ons sep 04, 2019 6:26

Kim Ludvigsen skrev:Søren, jeg har ændret dit link, da det virker mistænkeligt meget som et spamlink.


Nu har jeg glemt mit brugernavn, sidder lige på min ipad. Og har det ikke i min gmail. :shock:

Nå men, jeg forstår ikke hvorfor du fjerner linket, det var bare et almideligt indlæg, og så ved andre ikke hvad jeg har købt. Det var kun for at give nogle tips til hvad der fungerede :D :D

Så jeg er ikke en spam-robot :-))))))





God dag
Søren.christensen
 

Re: VHS-bånd til cd/dvd

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 04, 2019 7:48

Det er rart, at du ikke er en spam-robot - men måske du skulle finde en anden internetudbyder, så du undgår misforståelser, for du har tidligere delt IP-adresse med ejeren af den hjemmeside, som du reklamerede for.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster

cron