Mangler netværks ikon men er på nettet.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mangler netværks ikon men er på nettet.

Indlægaf Finn-R » tirs nov 12, 2019 20:12

Jeg har haft nogle problemer med min Win 10.
Under opstart blev skærmen sort efter det blå logo vindue, og så stod hard disken ellers bare og kørte.
Jeg endte med at lave en "blød" geninstallering af Win 10. Det vil sige at jeg beholdt alle filer, og ikke startede fra scratch som var den anden mulighed hvor alt bliver slettet.
Anyways. Efter geninstallering er mit netværks ikon på process linien forsvundet. Der er kun "globussen" tilbage. Jeg kan klikke på den og vælge at gå på nettet hvorefter der et par sekunder vises netværks ikonet inden det igen forsvinder og "globussen" kommer tilbage.
Jeg er dog på nettet og kan surfe lige så tosset jeg vil, checke mail osv.
Jeg har prøvet at opdatere Win men får at vide at jeg ikke har forbindelse til internettet, og når jeg går ind på netværks deling / indstillinger, får jeg også at vide at der ikke er forbindelse til internettet.
Jeg har prøvet at fjerne netværkskortet og installere det igen, men resultatet er det samme.

Jeg kører trådløs router, og fibernet.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/70.0.3538.102 Safari/537.36 Edge/18.18362
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Mangler netværks ikon men er på nettet.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 12, 2019 20:19

Hej Finn

Jeg har desværre ikke adgang til en Windows 10 i øjeblikket, og jeg kender ikke systemet godt nok til at kunne sige, hvad der går galt. Jeg håber, at andre melder sig på banen med en løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Mangler netværks ikon men er på nettet.

Indlægaf Finn-R » tirs nov 12, 2019 20:29

Tak alligevel, Kim.
Jeg kigger ind fra tid til anden og håber.
Alternativet er at jeg går ind og laver en komplet geninstallering af Win 10, og så går den tunge vej og geninstallerer alt. Jeg har heldigvis mine vigtige data og programmer på en ekstern Hard disk.
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Mangler netværks ikon men er på nettet.

Indlægaf Finn-R » tirs feb 04, 2020 14:44

Bare til orientering, så endte jeg med at lave en reinstallering af Win, og nu kører det hele igen.
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Mangler netværks ikon men er på nettet.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 04, 2020 16:53

Dejligt at det lykkedes at få ikonen tilbage, men surt at der skulle så voldsom en løsning til for at få det til at virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster