"genvejs-billeder"

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

"genvejs-billeder"

Indlægaf Gæst » lør feb 15, 2020 12:19

Hej Ludvigs Hjørne

Hvordan kan jeg få et billede frem på min skærm, for eksempel et symbol for dr.dk, som når man trykker på det, åbner Danmarks Radios hjemmeside?
Jeg ved ikke, hvad den slags "genveje" kaldes, men jeg håber, I forstår, hvad jeg mener :-)
Mvh
Lotte

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:72.0) Gecko/20100101 Firefox/72.0
Gæst
 

Re: "genvejs-billeder"

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 15, 2020 13:20

Hej Lotte

Jeg ved ikke, om du mener selve genvejen, eller om du mener det billede, der vises på genvejen.

Hvis du mener selve genvejen, afhænger det af, hvad genvejen skal føre frem til. Hvis det er til en hjemmeside, som du selv nævner som eksempel, så kan du oprette genvejen fra din browser som beskrevet i denne hjælpeartikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/opret ... rivebordet
Genvejen vil få samme ikon som det program, der bruges til at åbne filen.

Hvis det er billedet på genvejen, du vil ændre, så kræver det, at du har en særlig ikon-fil med billedet:
Højreklik på genvejen, og klik så på Egenskaber på højrekliksmenuen.
Klik på fanen Genvej i dialogboksen for genvejen.
Klik på knappen Skift ikon.
Find ikon-filen og vælg at bruge den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: "genvejs-billeder"

Indlægaf Gæst » lør feb 15, 2020 15:01

Hej Ludvigs Hjørne
Tak for svar, men jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok, for de ”genveje” jeg taler om, er de små billeder som dukker op på skærmen under Googles søgepromt: ”G Søg på internettet” og som vises under en tekst,
der hedder ”Fremhævede.” Klikker man på et af disse billeder, åbnes fx dr´s hjemmeside, hvis altså det er DR-billedet man klikker på.
Jeg har lagt mærke til, at disse billeder (genveje) dukker op af sig selv, når man har været inde på en hjemmeside et vist antal gange. Men det, jeg er ude efter, er, hvordan jeg selv kan vælge sådan et lille billede fra en hvilken som helst hjemmeside, jeg kun har besøgt een gang.
Det er ærgerligt, at jeg ikke kan sende dig et skærmdump af, hvad jeg mener, for det volder mig noget besvær at forklare mig.

Venlig hilsen
Lotte
Gæst
 

Re: "genvejs-billeder"

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 15, 2020 15:32

Åh, det er inde i Firefox. Prøv at læse denne hjælpeartikel, der hjælper dig med at tilpasse indholdet på siden:
https://support.mozilla.org/da/kb/siden ... tilpas-den
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: "genvejs-billeder"

Indlægaf Gæst » søn feb 16, 2020 13:28

Hej Kim

Tak for hjælpen.
Nu virker det :-)

Mvh
Lotte
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 10 gæster

cron