Fotos fra mobil til pc

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fotos fra mobil til pc

Indlægaf Gæst » tors jul 30, 2020 15:11

Hej Ludvigs Hjørne
Jeg har en Samsung Galaxy A10 og ville overføre nogle fotos taget med mobilen til min pc, men jeg fik en besked på pcén, at et eller andet med netværksforbindelsen ikke var slået til, og at jeg derfor ikke kunne overføre fotos!
Det forstod jeg ikke en brik af. Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig videre, så jeg kan overføre fotos
til min pc ?
Mvh
Rikke T.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101 Firefox/78.0
Gæst
 

Re: Fotos fra mobil til pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 30, 2020 17:32

Hej Rikke

Forsøgte du med USB-kabel? Jeg bruger ikke Windows, men det skulle være meget simpelt:
Åbn mobilen, altså så den ikke er låst med adgangskode.
Tilslut kablet til computeren.
Windows skulle så gerne spørge, hvordan du vil åbne forbindelsen til telefonen. Jeg plejer at vælge mappevisning i min Linux.
Du skulle så gerne på computeren kunne åbne mapperne på telefonen, finde billederne og kopiere dem over.

En anden løsning kunne være at have en form for online backup/-synkronisering på både computeren og mobilen. Med den løsning vil dine billeder automatisk blive synkroniseret, og du har samtidig en backup, så du ikke mister billederne på mobilen, hvis du mister mobilen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Fotos fra mobil til pc

Indlægaf Gæst » lør aug 01, 2020 15:33

Hej Kim

Tak for hjælpen.
Jeg skiftede usb-kablet ud med et tilsvarende jeg havde fra en anden Samsung, og så kunne jeg overføre mine fotos.
Mærkeligt at to ens usb-kabler ikke er lige gode.

Mvh
Rikke
Gæst
 

Re: Fotos fra mobil til pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 01, 2020 16:47

Hej Rikke

Du fandt den løsning, jeg ikke lige fik tænkt på. Nogle USB-kabler - især gamle kabler - kan ikke bruges til at overføre data, de er kun beregnet til opladning. Selvom kablerne ser ens ud, så er de ikke ens inden i.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron